English

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان خبر داد

تامین اعتبار برای آب آشامیدنی اضطراری مورد نیاز استان همدان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اشاره به تامین آب آشامیدنی اضطراری مورد نیاز استان همدان، گفت: ۶۳ میلیارد تومان برای تامین آب آشامیدنی اضطراری مورد نیاز این استان اختصاص یافته است.

تامین اعتبار برای  آب آشامیدنی اضطراری مورد نیاز استان همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علیمردان طالبی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اشاره به تامین آب آشامیدنی اضطراری مورد نیاز استان همدان، گفت: ۶۳ میلیارد تومان برای تامین آب آشامیدنی اضطراری مورد نیاز این استان اختصاص یافته است.

علیمردان طالبی بیان کرد: این میزان اعتبار برای تامین آب آشامیدنی اضطراری روستاها و مناطق درگیر با تنش آبی استان همدان حتی از طریق آبرسانی سیار با تانکر تخصص یافته است.

وی اضافه کرد: این اعتبار در اختیار شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب استان همدان قرار گرفت تا برای کاهش چالش آبی مناطق تدابیر لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه کرد: برخی از طرح های در دست اجرای شرکت آب، پیشرفت بالایی دارند و با هزینه کرد اعتبار اندک و بهره برداری از آن می توان مشکل آبی چند منطقه را رفع کرد.

طالبی افزود: اعتبار ۶۳ میلیارد تومانی به شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب استان همدان ابلاغ شده است و آنها می‌ توانند طرح های اضطراری در دست اجرا را با سرعت بیشتری به نتیجه برسانند.

وی گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و بروز بحران کم آبی برنامه ریزی برای کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب آشامیدنی ادارات صورت گرفته و در گام نخست استفاده نکردن از آب ادارات برای آبیاری فضای سبز موجود در محوطه اداره به مدیران ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار داشت: علاوه بر تلاش برای کاهش مصرف و تشویق مردم به صرفه جویی، درصدد وارد کردن منابع آب جدید به مدار هستیم برای نمونه با اجاره چاه های آب کشاورزی در زمان غیر آبیاری زراعی از آنها استفاده همچنین از آب موجود در تعدادی از چاه های واقع در مسیر سد تالوار استفاده می شود.

طالبی ابراز امیدواری کرد: با صرفه جویی آب در بخش اداری، خانگی و وارد کردن منابع آبی جدید به مدار همچنین امید به بارش نزولات آسمانی بتوان از بحران کم آبی در سال جاری عبور کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی