English

امام جمعه تبریز:

ایران و روسیه در منافع راهبردی اشتراک دارند/تلاش عربستان در عراق برای تفرقه‌افکنی و ایجاد بحران در این کشور است

امام جمعه تبریز گفت: تلاش عربستان در عراق برای تفرقه‌افکنی بین گروه‌های سیاسی و ایجاد بحران در این کشور است.

ایران و روسیه در منافع راهبردی اشتراک دارند/تلاش عربستان در عراق برای تفرقه‌افکنی و ایجاد بحران در این کشور است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های  امروز نماز جمعه تبریز که در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد، با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه اظهار داشت: شواهد نشان می‌دهد ایران و روسیه در منافع راهبردی اشتراک دارند به‌ طوری که حدود ۲۵ میلیون مسلمان در روسیه زندگی می‌کنند و این کشور در شرایط حساس کنونی و با وجود تحریم‌ها علاقه‌مند به ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: وجود منافع مشترک انرژی و نظامی ایران و روسیه از اهمیت خاصی برخودار است چرا که روسیه جزو کشور‌های صنعتی است و می‌تواند بسیاری از نیاز‌های ما را برطرف کند و امیدواریم این سفر موجب افزایش عزت و پیروزی ایرانیان در عرصه اقتصادی باشد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: سخنرانی عزتمندانه رئیس جمهور کشورمان در مجلس روسیه بسیار مورد استقبال نمایندگان مجلس این کشور قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از خطبه ها مطرح کرد: عربستان این روز‌ها در عراق به دنبال چیست؟ سعودی ها تلاش‌های زیادی با هدف فتنه انگیزی در عراق انجام داده اند و آمار‌ها حاکی از آن است که بسیاری از تروریست‌های داعش که به عراق وارد شدند توسط عربستان تامین مالی می شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: عربستان در جریان انتخابات پارلمانی اخیر در عراق چه قبل انتخابات و بعد آن به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه بین گروه‌های سیاسی بود و تلاش زیادی برای نفوذ اقتصادی و تضعیف گروه‌های مردمی در عراق دارد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: پس از شکست داعش، عربستان به دنبال آن است که هر چه بیشتر عراق را در حوزه اقتصادی به خود وابسته کند و اجرای نقش‌های آل‌سعود باعث ایجاد بحران سیاسی در عراق شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه خطبه ها با تبریک میلاد بهانهٔ آفرینش، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و روز مادر و زن گفت: حضرت صدیقه طاهره خلاصه و عصاره نبوت و امامت است.

وی افزود: یکی از کلماتی که حضرت آدم (ع) به وسیله آن توبه کرد و مورد عفو و گذشت پروردگار قرار گرفت ذکر نام مبارک حضرت زهرا (سلام الله علیها) بود و روش معرفتی آن حضرت در قالب احادیث و خطبه یک گنجینه ارزشمند برای استخراج سبک زندگی الهی و اخلاقی است.

خطیب نماز جمعه تبریز اظهار کرد: بانوان باید از سبک زندگی حضرت فاطمه( سلام الله علیها) درس بگیرند و بالاترین درسی که می‌توان ار ایشان گرفت، درس عبودیت و اخلاص است چراکه اگر انسان با عبادت بیگانه باشد از سعادت دنیوی و اخروی بی نصیب خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مرم قم در ۱۹ دی در خصوص محاسبات غلط استکبار و آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی یادآوری کرد: با مطالعه تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی و تقابل دائمی استکبار به سرکردگی آمریکا، فهرستی از اشتباهات و شکست‌های راهبری آن‌ها نمایان می‌شود.

امام جمعه تبریز گفت: پیش بینی ثبات ایران در سال ۵۶ و جزیره ثبات خواندن این کشور تحت حکومت پهلوی که ۱۰ روز بعد از آن قیام بزرگ مردمی علیه این رژیم آغاز و بساط این حکومت برچیده شد، از جمله این اشتباهات دولت مستکبر آمریکا درباره مردم ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد:  شکست عملیات طبس یا همان پنجه عقاب برای آزادی جاسوسان آمریکایی در ایران که منجر به رسوایی سیاسی و نظامی شد، از دیگر اشتباهات محاسباتی آمریکا درباره جمهوری اسلامی ایران است که با یاری و معجزه الهی صورت گرفت.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مبارزه با فقر یکی از راه‌های تحقق عدالت است و مبارزه با فساد یکی دیگر از راه‌های تحقق عدالت و از اصول انقلاب اسلامی بوده و حق توده‌های مردم را باید رعایت کرد.

وی تصریح کرد: مبارزه با سو استفاده‌ها از منابع ملی و دولتی از اصول انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به بارش سنگین برف در روز‌های اخیر در استان از همه راهداران، عوامل پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و تمام نیرو‌های نظامی، امدادی و خدماتی  که در جاده‌ها و داخل شهر متحمل زحمت شدند تشکر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه