English

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو خبر داد:

صدور سند مالکیت برای ۶۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان اردبیل

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل از صدور سند مالکیت ۶۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی این استان در ۲ سال اخیر خبر داد.

صدور سند مالکیت برای ۶۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو ، رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل امروز در بازدید از اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: از پارسال تاکنون در مجموع ۷۲۵ هزار هکتار از اراضی ملی  استان تثبیت مالکیت شده و برای ۶۸۰ هزار هکتار از این اراضی نیز سند مالکیت بنام دولت اخذ شده است.

وی با بیان اینکه با اتمام ثبت مالکیت تمامی اراضی ملی استان سنددار خواهد شد، گفت: این اقدام علاوه بر حفظ بیت المال، خدمتی ماندگار در استان اردبیل است.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل صیانت و حفاظت از اراضی ملی و حقوق بیت‌المال را ضروری دانست و گفت: تمامی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به اخذ سند مالکیت برای زمین‌های خود اقدام کنند.

کثیرلو خواستار تعامل و همکاری مدیران دستگاه های اجرایی با اداره ثبت و اسناد استان شد و گفت: با ثبت زمین و املاک دستگاه های اجرایی در طرح کادستر از تصرف اراضی ملی و دولتی توسط سودجویان و فرصت‌طلبان ممانعت خواهد شد.

وی کاهش پرونده‌های زمین‌خواری و جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی، ارتقای امنیت و آرامش روانی در جامعه، کاهش اشتباهات و حذف نوشتارهای دستی، عدم امکان الحاق هر گونه عملیات به متن سند، حذف فرایندهای زائد اداری، صرفه‌جویی و کاهش اتلاف وقت و راحتی و آسایش مردم را از جمله مزایای اجرای طرح کاداستر ذکر کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات به مردم، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین علاوه بر کاهش هزینه ها و اتلاف وقت باعث تسهیل و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مراجعه‌کنندگان خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه