English

محمود قلی‌زاده خبر داد:

سنددار شدن ۶۸ درصد از اراضی ملی استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با اجرای طرح ملی کاداستر ۶۸ درصد از اراضی ملی استان سنددار شدند.

سنددار شدن ۶۸ درصد از اراضی ملی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمود قلیزاده ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: از زمان اجرای طرح کاداستر از ۱۱ سال گذشته تا پایان ۱۳۹۸ در مجموع ۲۸۷ هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت شده بود که پارسال نیز با تثبیت ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه از اراضی ملی استان به مساحت ۳۶۵ هزار هکتار مجموع اراضی ملی تثبیت شده در استان به ۶۵۲ هزار هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه مساحت استان اردبیل حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است، اظهار کرد: از این مقدار ۹۵۶ هزار هکتار اراضی ملی، ۷۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی و کشاورزی و مابقی نیز اراضی شهری و روستایی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل  با اشاره به اینکه اولویت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل تثبیت اراضی ملی است، بیان کرد: تلاش می‌شود تمامی اراضی ملی استان امسال شناسایی، جانمایی و با صدور سند تک برگی تثبیت شود.

قلی زاده با اشاره به اینکه بیش از یک سوم پرونده‌های وارده به سامانه قضایی مربوط به اختلافات در حوزه اراضی ملی وکشاورزی  است، افزود: با اجرای کامل طرح کاداستر ضمن پیشگیری از اختلاف و تشکیل پرونده قضایی از هرگونه تجاوز به اراضی ملی و تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری در اراضی ملی و دولتی جلوگیری خواهد شد.

او اظهار کرد: در حالی که اختلاف موجود ما بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل بر سر مالکیت اراضی ملی موجب ایجاد مشکل برای بهره برداران کشاورزی استان می‌شد با اجرای طرح ملی رفع تداخل ضمن حل مشکل موجود بین دو سازمان دولتی، با صدور اسناد رسمی برای اراضی ملی و کشاورزی در حوزه رفع تداخلات نیز ۴۰ هزار هکتار تفکیک اسناد به انجام رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل مزایای طرح کاداستر را در حوزه مدیریت بازار تقویت تجارت و عرضه و تقاضا و همچنین ارزیابی از نیاز بازار را یادآور شد و گفت: در حقیقت با اجرای این طرح اراضی کشور شناسنامه‌دار شده و برنامه‌ریزان به راحتی می‌توانند در جهت کشت و زرع درست و حوزه صادارت و واردات و خروج از یک نگاه سنتی در این بخش صحیح و واقع‌بینانه عمل کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه