English

علی‌اکبر قارزی:

جوین قطب تولید چغندرقند در خراسان رضوی است

مدیر جهاد کشاورزی جوین بیان کرد: سطح زیرکشت چغندرقند در شهرستان جوین پنج هزار و ۲۰۰ هکتار است که میانگین برداشت حدود ۵۰ تن چغندر در هر هکتار است.

جوین قطب تولید چغندرقند در خراسان رضوی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی جوین در خبری اعلام کرد: در سال زراعی جاری و اواخر مهر ماه امسال تاکنون ۲۴۴ هزار تن چغندر قند از سوی کشاورزان تحویل کارخانه قند این شهرستان شده که سه هزار و ۲۷۰میلیارد ریال بابت خرید آن به چغندرکاران پرداخت شده است.

قارزی در ادامه این خبر اظهار کرد: سطح زیر کشت چغندرقند در شهرستان جوین پنج هزار و ۲۰۰ هکتار است که با توجه به میانگین برداشت حدود ۵۰ تن چغندر در هر هکتار ۲۶۰ هزار تن از این محصول تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین همچنین متذکر شد: شهرستان جوین قطب تولید چغندرقند در خراسان رضوی است و فصل برداشت این محصول زمینه اشتغال فصلی چهار هزار نفر از شهروندان را فراهم کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: کشت چغندرقند فرصت طلایی رونق اقتصادی در جوین است و همزمان با فصل برداشت آن فعالیت کشاورزان، کارگران و ناوگان حمل و نقل آغاز می شود و چرخ کارخانه های قند و اسیدسیتریک شهرستان به حرکت در می آید.

قارزی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد و گفت: چغندر تولیدی در این شهرستان به کارخانه قند جوین منتقل می شود و فرآوری این محصول در کارخانه‌های قند با کمک اسیدسیتریک انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه