English

غلامحسین ساربان:

افزایش ۲۸ درصدی تحویل چغندر قند به کارخانه‌ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: در سال جاری قیمت خرید تضمینی چغندر قند افزایش ۹۱ درصدی داشته است و چغندر قند بهاره در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۹۱ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۲۸ درصدی تحویل چغندر قند به کارخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: میزان چغندر قند تحویلی به کارخانه‌های استان تا تاریخ ۱۰ آذر سال جاری ۹۴۰ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است.

ساربان در ادامه خبر و با اشاره به میزان انتقال این محصول به کاخانه قند در استان و خارج از آن اظهار کرد: از این میزان چغندر قند ۲۲۰ هزار تن به خارج از استان و عمدتا به سمت مناطق غربی منتقل شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: تاکنون از سطحی حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار چغندر قند در استان برداشت شده که اگر شرایط جوی اجازه دهد، حداکثر تا دهه اول دی ماه سال جاری برداشت این محصول پایان خواهد یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری قیمت خرید تضمینی چغندر قند افزایش ۹۱ درصدی داشته است و چغندر قند بهاره در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۹۱ درصد افزایش داشته و از کیلویی ۶۵۰ تومان به ۱۲۴۵ تومان بدون احتساب کرایه حمل رسیده است.

ساربان در خاتمه این خبر یادآور شد: کشت چغندر در ۱۹ شهرستان استان و در مناطق معتدل و سرد صورت می گیرد. جوین، جغتای، تربت حیدریه، چناران، فریمان، تربت جام، مشهد و قوچان از شهرستان‌هایی است که چغندر قند در آن کشت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه