English

غلامحسین ساربان:

خراسان رضوی، دومین قطب کشور با برداشت بالغ بر ۱۳۰ هزار تن چغندر قند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: تا کنون و در کنار برداشت از ظرفیت زیر کشت استان ۴۴ هزار تن چغندر قند نیز از سه استان آذربایجان غربی، همدان و کرمانشاه به استان وارد و به کارخانه‌ها تحویل شده است.

خراسان رضوی، دومین قطب کشور با برداشت بالغ بر ۱۳۰ هزار تن چغندر قند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: تا کنون از سطوح زیر کشت چغندر قند در خراسان رضوی  از ۳۵۰۰ هکتار ۱۳۱ هزار تن چغندر قند برداشت شده است.

ساربان با اشاره به میزان برداشت چغندر قند در خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه خراسان رضوی بعد از آذربایجان غربی دومین تولیدکننده چغندر قند در کشور است، در سال جاری ۲۲ هزار و ۵۰۲ هکتار چغندر قند در استان کشت شده که به دلیل خسارت جزئی وارده تنها حدود ۲۱ هزار و ۹۸۲ هکتار سطح سبز در استان داشته‌ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: برای این سطح بالغ بر ۷۴۲۵ نفر پیمانکار مشغول به کار شد و حدود ۷۱۸ هزار ۸۸۵ تن قرارداد بسته شد و با توجه به اینکه بخشی از چغندر قند به صورت آزاد کاری کشت می‌شود، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود یک میلیون تن چغندر قند در استان برداشت شود.

وی همچنین افزود: تا کنون و در کنار برداشت از ظرفیت زیر کشت استان ۴۴ هزار تن چغندر قند نیز از سه استان آذربایجان غربی، همدان و کرمانشاه به استان وارد و به کارخانه‌ها تحویل شده است و خراسان رضوی هفت کارخانه چغندر قند فعال دارد که با احتساب یک کارخانه در شهرستان شیروان که بخشی از چغندر خود را از اینجا تهیه می‌کند، هشت کارخانه در اختیار داریم.

در حال حاضر هر کیلو چغندر قند به مبلغ ۱۴۲۷ تومان خریداری می‌شود. متوسط عیار چغندر قند نیز ۱۷.۳۱ درصد و افت آن هم ۳.۱ درصد بوده‌ است و نسبت به سال قبل عیار چغندر قند بهتر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه