English

پیمان حصادی:

توسعه و افزایش کاشت محصول چغندر در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت:یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه و افزایش کاشت محصول چغندر در مناطق مختلف کشور است چراکه به آب کمی نیاز دارد.

توسعه و افزایش کاشت محصول چغندر در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، پیمان حصادی مشاور وزیر جهاد کشاورزی امروز در بازدید از مزارع کشاورزی شمال استان اردبیل اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه و افزایش کاشت محصول چغندر در مناطق مختلف کشور است چراکه به آب کمی نیاز دارد.

وی از افزایش سطح زیر کشت این محصول در کشور خبر داد و افزود: با تلاش و همت کارشناسان و متخصصان حاضر در گروه ترویج، زراعت و حفظ نباتات وزارت هر سال به سطح زیر کشت محصول چغندر افزوده می‌شود که در نتیجه نقش ویژه‌ای نیز در تحقق شعار جهش تولید  خواهد داشت.

حصادی با اشاره به وضعیت کشت چغندر طی امسال تصریح کرد: امسال ۹۵ هکتار از سطح اراضی مستعد کشاورزی کشور طی قراردادی بین کارخانه‌های قند و زارعان به کاشت چغندر قند بهاره اختصاص یافته است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر کشت پاییزه محصول چغندر بیان کرد: همچنین طی امسال در استان‌های گرمسیری نظیر کرمانشاه، خوزستان و مناطقی از جیرفت شاهد کشت پاییزه محصول چغندر نیز خواهیم بود که پیش‌بینی می‌کنیم ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن قند پاییزه استحصال شود.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشورزی در این خصوص ادامه داد: امسال در بحث کاشت و برداشت محصول چغندر وضعیت مطلوب و خوبی را سپری می‌کنیم چراکه سیاست کشت پاییزه نیز در دستور کار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه