English

رضا بدرزاده خبر داد:

اخذ سند مالکیت برای ۳۵۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه های گرمی و انگوت

رئیس اداره منابع آب شهرستان های گرمی و انگوت گفت: سند مالکیت برای 350 هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های شهرستان های گرمی و انگوت صادر شده است.

اخذ سند مالکیت برای 350 هکتار از اراضی بستر رودخانه های گرمی و انگوت

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رضا بدرزاده ، رئیس اداره منابع آب شهرستان های گرمی و انگوت از اخذ سند مالکیت برای 350 هکتار از اراضی بستر رودخانه های حوزه مدیریتی اداره منابع آب شهرستان های گرمی و انگوت در سالجاری خبر داد.

وی با اشاره به وجود تعداد 9 رشته رودخانه دائمی و فصلی جمعا بطول 390 کیلومتر در حوزه مدیریتی منابع آب شهرستانهای گرمی و انگوت گفت: به منظور اعمال حاکمیت دولت بر اراضی بستر رودخانه ها و مسیل ها، برنامه ریزی لازم برای اراضی بستر تمامی رودخانه ها و مسیل ها و عرصه واعیان تمامی تاسیسات آبی به منظور اخذ سند تک برگی بعمل آمده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان های گرمی و انگوت ادامه داد: با اجرای طرح ساماندهی به میزان 2 کیلومتر در طول رودخانه مرزی بالهارود (بلغارچای) به مساحت شش هکتار از خاک کشور جمهوری اسلامی ایران که در سالیان گذشته بواسطه طغیان رودخانه مرزی از خاک کشور جدا شده بود، باز پس گیری شد.

بدرزاده گفت: در راستای حفاظت کمی و کیفی از رودخانه های شهرستان، در 9 ماهه گذشته سال جاری به میزان 15 هکتار از اراضی بستر رودخانه ها و مسیل ها که در سال های گذشته تحت تصرف قرار داشت آزاد سازی و اعاده به وضع سابق گردید.

وی با اشاره به اهمیت طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی ادامه داد: به همت همکاران عملیاتی و گروه گشت و بازرسی این واحد در جریان سال 1400، تعداد 14 حلقه چاه غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه گردید.

رئیس اداره منابع آب شهرستان های گرمی و انگوت گفت: با انسداد این تعداد چاه، از برداشت غیرمجاز 146 هزار مترمکعب آب در سال از سفره های آب زیرزمینی جلوگیری به عمل می آید.

بدرزاده ادامه داد: به منظور ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب های زیرزمینی در ۹ ماهه گذشته تعداد ۱۳ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های مجاز شهرستانهای گرمی و انگوت نصب شده است.

وی گفت: در راستای سیاست های شرکت آب منطقه ای اردبیل مبنی بر نصب ابزار های اندازه گیری بر روی چاه ها، تمامی چاه های شهرستان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز می شوند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه