English

جواد موسوی:

هدف ما حفظ هویت کلانشهر مشهد است

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی بیان کرد: هویت مشهد وابسته و متاثر از زائر و زیارت است، تک تک مسیرها و ابنیه در اطراف حرم رضوی برای خدمت‌رسانی یا به عشق امام رضا(ع) ایجاد شده است.

هدف ما حفظ هویت کلانشهر مشهد است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد موسوی مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: واحدهای اقامتی غیرمجاز در مشهد جهت خدمت به زائران به صورت هوشمند ساماندهی می‌شوند.

موسوی این سخنان را در جلسه با اعضای کمیته آسیب‌شناسی ستاد ساماندهی واحدهای اقامتی غیرمجاز استان خراسان رضوی بیان کرد و ادامه داد: افرادی که در حوزه ساماندهی واحدهای اقامتی فعالیت دارند امور زائران را تسهیل و به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: ظرفیت‌های میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد وابسته به وجود با برکت حضرت رضا(ع) است و شیوع کرونا با تمام بحران‌هایش ثابت کرد که اگر حرم رضوی بسته شود مشهد هم تعطیل می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما به دنبال حفظ هویت مشهد هستیم و هدف ما جلوگیری از ساخت و ساز نیست و هویت مشهد وابسته و متاثر از زائر و زیارت است، تک تک مسیرها و ابنیه در اطراف حرم رضوی برای خدمت‌رسانی یا به عشق امام رضا(ع) ایجاد شده است که افراد به همین دلیل در این محدوده ساکن شده‌اند.

موسوی یادآور شد: ساختار و شکل‌گیری بافت نیز مبتنی بر فرهنگ رضوی و ارادتی است که مردم به امام رضا(ع) داشته و هنوز هم فرهنگ آن جاری است و باید این فرهنگ خدمت به زائران و ارائه مطلوب‌ترین خدمت پررنگ‌تر شود.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی اضافه کرد: ساماندهی مسیرهای منتهی به حرم رضوی، برای بازدید زائران و گردشگران پیشنهاد شده تا زائران علاوه بر تردد از این مسیرها با جاذبه‌های گردشگری آن نیز آشنا شوند.

وی با اشاره بر ضرورت استفاده از ظرفیت هوشمندسازی برای ساماندهی اقامت‌گاه‌های غیرمجاز تاکید کرد: سامانه‌ای پیش‌بینی کرده‌ایم که باید تمام واحدهای اقامتی در این سامانه‌ ثبت شده تا به صورت دائم نظارت شود.

موسوی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای ساماندهی مراکز اقامتی از ظرفیت تمام دستگاه‌ها از جمله شهرداری، نیروی انتظامی و دستگاه قضائی استفاده شده و در کنار هم قرار گرفتن این دستگاه‌ها موجب خدمت بیشتر به زائران می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه