English

جواد موسوی:

افزایش نظارت بر تاسیسات گردشگری از طریق سامانه های هوشمند (جانا) و (سادرا)

مدیرکل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: سامانه سادرا مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی است و سامانه جانا نیز مرجع اطلاعات مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری است و در تمامی تاسیسات گردشگری فعال است.

افزایش نظارت بر تاسیسات گردشگری از طریق سامانه های هوشمند (جانا) و (سادرا)

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد موسوی مدیرکل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: با فراگیری ثبت و هوشمندسازی فعالیت تاسیسات گردشگری، اقدامات نظارتی و کنترلی نیز در این بخش تقویت و به شکل موثرتری اجرا خواهد شد.

موسوی این سخنان را در جلسه مشترک با رییس پلیس امنیت و اطلاعات استان خراسان رضوی بیان کرد و ادامه داد: افزایش نظارت بر تاسیسات گردشگری از طریق سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) و سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت (سادرا) و هوشمندسازی فرآیندها و برنامه‌ها بسیار موثر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی همچنین افزود: سامانه سادرا مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی است که تمامی اطلاعات تورهای گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و راهنمایان گردشگری استان در آن ثبت شده است و آمادگی داریم دسترسی به این سامانه را به پلیس دهیم.

وی همچنین اضافه کرد: سامانه جانا نیز مرجع اطلاعات مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری است و در تمامی تاسیسات گردشگری فعال است که نظارت بر کم و کیف اقامت در واحدها از این طریق بسیار سرعت می گیرد.

موسوی با اشاره نقش موثر همکاری‌های پلیس و اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی در راستای تسهیل سفر زائران تاکید کرد: با وجود این که سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر را در استان خراسان رضوی میزبانی می‌کنیم اما با کم‌ترین چالش و مشکل در حوزه امنیتی و انتظامی مواجه بوده‌ایم.

وی با اشاره مجدد به همکاری همه جانبه پلیس برای حفاظت از آثار تاریخی متذکر شد: با توجه به تعداد زیادآثار تاریخی و پراکندگی این آثار از ظرفیت‌های غیر سازمانی از جمله پلیس در حفاظت از آثار تاریخی استفاده کردیم و پلیس، همواره پشتیبان و پاسدار میراث‌فرهنگی بوده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به ارزش‌ بافت اطراف حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در این بافت تاریخی، فرهنگی، تنها کالبد، دارای ارزش نیست بلکه رفتارهای اجتماعی و فرهنگی مردم، خدمات‌رسانی، عملکردها و فعالیت‌های مردم در این بافت همواره مبتنی و در راستای خدمت به زائران بوده است.

موسوی در خاتمه سخنان خود یادآور شد و گفت: آنچه ارزشمند است عشق، علاقه و ارادتی است که مردم به امام هشتم(ع) دارند و برای ابزار این عشق و علاقه با جان و دل در خدمت زائران امام رضا(ع) بوده‌اند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی

سرهنگ امید نودهی رییس پلیس امنیت و اطلاعات استان خراسان رضوی در ادامه این جلسه افزود: ارتباط کاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، پلیس دیپلماتیک و پلیس امنیت اخلاقی با حوزه گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی، هتلها و دیگر مراکز اقامتی در خط مقدم خدمت‌رسانی به زائران قرار دارند.

سرهنگ نودهی ادامه داد: از آنجایی که بحث ورود و بازگشت زائران از ایران حائز اهمیت است برای ارائه خدمات بهتر به آنها، لازم است تعامل بیشتری بین پلیس مهاجرت و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی صورت گیرد.

رییس پلیس امنیت و اطلاعات استان خراسان رضوی همچنین افزود: ساماندهی خانه مسافرها در شهر مشهد از موضوعات و دغدغه‌های مشترک پلیس امنیت و اطلاعات و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی است.

سرهنگ نودهی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای همکاری همه جانبه همه واحدهای تابعه پلیس امنیت و اطلاعات استان خراسان رضوی با اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اعلام آمادگی کامل داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه