English

در برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر در همدان:

کمیته داوری دارای استانداردهای لازم نبود

برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر در حالی در استان همدان اتفاق افتاد که این جشنواره از داشتن کمیته داوری علمی و مبتنی بر ارزشیابی واقعی علوم رسانه و ارتباطات دارای استانداردهای لازم نبود.

کمیته داوری دارای استانداردهای لازم نبود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، ضمن تشکر و  قدردانی از عاملان و مجریان جشنواره رسانه ای ابوذر  در استان همدان که موضوعاتی را برای رقابت رسانه ای برگزیدند که به دغدغه های استان و گاه در گستره ملی همچون مطالبه کارآمد پرداخت؛ اما موضوع بسیار مهمی که بستر طرح تمامی موضوعات یاد شده است یعنی «مسایل و مشکلات حوزه رسانه» که می تواند کمیت و کیفیت تمامی عنوان های مسابقه و هر عنوان دیگری را در حال حاضر در کشور تحت تاثیر قرار دهد از قلم افتاده است.

از آنجایی که یکی از اهداف برگزاری جشنواره هایی اینچنین می تواند شناسایی سطح توانمند ی فضای رسانه ای استان و فعالان این عرصه باشد و نیز تربیت نیروی انسانی زبده و کارآمد و تقویت مراکز خبری و فرهنگی که بتوان در آن از منابع انسانی کارآمد در حوزه ارتباطات در زمینه های مختلف خبرنویسی، روزنامه نگاری و گزارش نویسی و ارتباطات مردمی و ... بهره برد، بنابراین شناسایی و گزینش آثار ارسالی و ارزشیابی آن ها بایستی توسط محققان و پژوهشگران و اساتید مطرح در علوم ارتباطات و رسانه که دردانشکاه های تخصصی این حوزه در کشور مشغول به تدریس هستند و شکر خدا دراین حوزه دارای سرمایه های ارزشمندی هستیم، انجام می پذیرفت که این مهم اتفاق نیفتاد و جشنواره از حداقل استاندارد لازم وکافی که می توانست برخوردار باشد محروم شد.

 ضمن احترام به تجربه و دانش تمامی عزیزان و داوران حاضر در کمیته داوری جشنواره در استان، اما زمانی که از صاحبان امر در علوم رسانه آن هم در سطوح بالای آکادمیک و تجربه بهره می گیریم،  افزایش اعتماد و رضایت مخاطبان را نیز همراه خواهیم کرد و این ضعف در کاربست استانداردهای لازم در کمیته داوری این جشنواره مشهود بود، چه بسا که نتایج دیگری در گزینش ها رقم می خورد.

موضوع دوم در مقوله داوری آن است که باید نسبت به اصل عدم تعارض منافع در گزینش  داوران نهایت دقت را به کار برد، در این دوره شاهد بودیم که اکثر داوران از کسانی برگزیده شده اند که خود به نوعی با رسانه های منتخب  در جشنواره ارتباط نزدیک داشته و گاه عهده دار مسوولیتی در رسانه ای که آن را برای اخذ جایزه منتخب کرده اند، بودند. این مقوله نیز با استانداردهای لازم برای کمیته داوری همخوانی ندارد.

ضمن تشکر از تمامی زحمات مجموعه بسیح رسانه استان و داوران عزیز در برگزاری جشنواره، البته نکات دیکری نیز قابل طرح است که به همین بسنده می شود امید که در سال های آینده جشنواره نگاهی عمیق تر و نافذ تر به اهداف پیش رو داشته و از فرایندی اطمینان بخش تر این اهداف را دنبال نماید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه