English

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی مازندران- نوشهر اعلام کرد:

هشدار نسبت به آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و افزایش دما و وزش باد، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر نسبت به وقوع آتش‌سوزی‌ در جنگل‌ها و مراتع هشدار داد.

هشدار نسبت به آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، کاوه جوادی با اعلام این خبر اظهار داشت: آتش‌سوزی در طبیعت عمدتاً ناشی از سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی توسط عوامل انسانی مخصوصاً گردشگران است و با توجه به فصل خزان و خشک شدن برگ درختان و افزایش تردد گردشگران و طبیعت دوستان در عرصه‌های طبیعی احتمال خطر آتش‌سوزی افزایش می‌یابد.

 وی ادامه داد: جنگلهای هیرکانی و جنگل‌های دست کاشت سوزنی‌ برگ که در غرب استان قرار دارند، مناطق آسیب‌پذیر و حساس به لحاظ وقوع حریق و آتش‌سوزی هستند و خطر آتش‌سوزی در این مناطق بالا است.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر، افزود: مهم‌ترین توصیه ما به شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و مخصوصاً آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه درصد بسیار بالایی از آتش‌سوزی‌های عرصه‌ها ناشی از اشتباهات و خطاهای انسانی است، تصریح کرد: در هفته گذشته سه مورد آتش سوزی در شهرستان های تنکابن، کلاردشت و چالوس به وقوع پیوست که حدود 15 هکتار اراضی جنگلی دچار حریق سطحی شد.

جوادی بیان داشت: همشهریان می‌توانند با مشاهده هرگونه علائم آتش‌سوزی از طریق تلفن گویای 1504 و 139 نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام کنند.

وی خاطرنشان ساخت: تمامی نیروهای منابع طبیعی در آماده‌باش کامل هستند و تا پایان فصل خزان و کاهش درجه حرارت، به‌صورت آماده‌باش خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه