English

علی بهرامی زاده:

دلالی زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به هیچ وجه رسمیت ندارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: تغییر نام طرح‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به غیر بدون داشتن پیشرفت اجرایی مناسب و دریافت پایان کار ساختمانی ممنوع شده است.

دلالی زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به هیچ وجه رسمیت ندارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی بهرامی زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در سخنانی تاکید کرد: دلالی زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را به هیچ وجه به رسمیت نمی‌شناسیم و با هر گونه دلالی زمین که در این بخش اتفاق بیفتد قاطعانه برخورد می‌شود.

بهرامی زاده در ادامه این سخنان افزود: با هر فرد یا صاحب واحدی که در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام به خرید و فروش زمین کند، با حمایت و همکاری دستگاه قضا و سایر دستگاه‌های نظارتی برخورد جدی انجام می گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: امسال تغییر نام طرح‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به غیر بدون داشتن پیشرفت اجرایی مناسب و دریافت پایان کار ساختمانی ممنوع شده است در صورتی که پیش از این واگذاری زمین به افراد دیگر ممنوعیتی نداشت و بعد از دریافت پایان کار ساختمانی، تغییر نام طرح صنعتی برای فرد جدید در شرکت شهرک‌های صنعتی طبق شیوه نامه انجام می‌گیرد.

بهرامی زاده تصریح کرد: دستور نهادهایی مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون‌های حمایت قضایی، مراجع قانونی برای دادن مهلت به متقاضی برای فعال کردن زمین راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد که مصوبات این نهادها در چارچوب ضوابط شرکت شهرک‌های صنعتی استان اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: برای بازپس گیری اراضی تحت اختیار تولیدکنندگان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی که با این شرکت قرارداد منعقد کرده اما نسبت به عملیاتی کردن آن‌ها اقدام نکرده‌اند، هیات داوری در این شرکت تشکیل شده است که امور حقوقی و قراردادهای مربوط به قبل از سال ۱۳۹۹ را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بهرامی زاده متذکر شد: اعضاء این هیات داوری، زمین‌های راکد که مراحل عملیاتی آن پیشرفت فیزیکی ندارند را در جلساتی با حضور خود متقاضی مورد بررسی قرار می دهد و در صورتی که نسبت به عملیاتی شدن آن‌ها اقدام نکنند، قراردادها فسخ می‌شود، حتی در صورت نیاز برای بازپس گیری زمین‌ها، طرف‌های قرارداد با این شرکت به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و موضوع به صورت جدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

وی اظهار کرد: پیش از این هیات داوری شرکت شهرک‌های صنعتی استان ماهی دو روز جلسه تشکیل می داد که طی چند ماه اخیر به دلیل اهمیت موضوع، جلسات داوری به صورت فشرده و ماهانه هفت تا هشت روز برگزار می‌شود و این موضوع به جد مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اذعان کرد: به صاحبان واحدهایی که بنا بر شرایط خاص کرونایی و تحریم‌های ظالمانه زمین را راکد نگه داشته‌اند، منوط به داشتن پیشرفت عملیات اجرایی واحد، دادن تعهد محضری و ارایه برنامه زمان‌بندی به هیات مدیره شرکت، برای مدتی محدود به آنان مهلت داده می شود که بسته به نوع طرح و زمان بندی مربوطه در زمان محدود حداکثر تا یک سال عملیات اجرایی واحد را به اتمام برسانند.

بهرامی زاده یادآور شد: در صورتی که عملیات اجرایی در زمین‌های واگذار شده به متقاضیان فاقد پیشرفت فیزیکی بوده و اقدامی بر روی آن‌ها انجام نگرفته باشد؛ به طور قطع شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی قرارداد را با متقاضی فسخ می‌کند.

وی همچنین اشاره کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ جلسه هیات داوری شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ویژه تعیین تکلیف اراضی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برگزار شده که در این جلسات ۶۳۴ پرونده مربوط به قرارداد زمین‌های راکد مطرح و ۱۸۳ پرونده تعیین تکلیف شده است.

بهرامی زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: امسال همچنین ۹ هکتار از اراضی بازپس گرفته شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه