English

بهرام عین الهی:

هفته آینده ۱۶۰ میلیون دز واکسن کرونا تامین خواهد شد

وزیر بهداشت و آموزش پزشکی بیان کرد: بر اساس آمار مردم ما ۲۶ میلیون نفر دز دوم را زده اند و این هفته این میزان به آمار ۵۲ درصد رسیده است. سرعت کار بیشتر در واکسیناسیون دز دوم است و امیدواریم در دو دز به ۸۰ درصد واکسیناسیون برسیم.

هفته آینده ۱۶۰ میلیون دز واکسن کرونا تامین خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، بهرام عین الهی وزیر بهداشت و آموزش پزشکی در سفر به تربت حیدریه و افتتاح بیمارستان درمانی آموزشی این شهرستان اعلام کرد: هم اکنون ۱۲۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور موجود است و تا هفته آینده به ۱۶۰ میلیون دز واکسن خواهد رسید.

عین الهی همچنین اضافه کرد: به لطف الهی واکسیناسیون با همکاری مردم شروع شد و طبق آمار ۷۶ میلیون نفر از مردم ما واکسیناسیون شده اند که میزان دز اول به ۵۰ میلیون رسیده است و اگر به ۵۴ میلیون برسیم؛ ۸۰ درصد مردم دز اول واکسن را زده اند و این مسئله با شروع دو ماهه از کار دولت اتفاق بسیار خوبی است.

وزیر بهداشت و آموزش پزشکی در ادامه افزود: بر اساس آمار مردم ما ۲۶ میلیون نفر دز دوم را زده اند و این هفته این میزان به آمار ۵۲ درصد رسیده است. سرعت کار بیشتر در واکسیناسیون دز دوم است و امیدواریم در دو دز به ۸۰ درصد واکسیناسیون برسیم.

وی تصریح کرد: بیمارستان آموزشی درمانی ۲۷۲ تختخوابی امام حسین (ع) تربت حیدریه امکانات خوبی دارد و امیدواریم با تجهیز کامل از لحاظ ادوات و وسایل و نیروی انسانی خدمت گذار مردم خوب این دیار باشیم.

عین الهی متذکر شد: این بیمارستان با این امکانات می‌تواند به مردم عزیز جنوب خراسان رضوی خدمات درمانی بدهد و وجود دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ظرفیت بسیار خوبی است که این بیمارستان علی رغم این که ماهیت درمانی دارد، آموزشی هم است.

وی در مورد دیگر مراکز در حال ساخت در مجموعه بیمارستان تربت حیدریه یادآور شد: مرکز آموزشی این مجموعه در کنار ساختمان بیمارستان در حال ساخت است که خدمات آموزشی و درمانی ارائه می‌کند و امروز تهدیدات مختلفی از بیماری ها، مثل کرونا وجود دارد و آمادگی کامل لازم است و برای تقابل با اینگونه از بیماری‌ها به مراکزی شبیه این بیمارستان نیاز داریم.

وزیر بهداشت در ادامه عنوان کرد: این بیمارستان جامع است و می‌تواند با امکاناتی که دارد، در مقابله با همه بیماری‌ها کمک کند. این نکته مفیدی است که مردم وقتی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند برای درمان بیماری نیازی نیست به جای دیگری بروند.

وی همچنین گفت: که وزارت بهداشت تشویق می‌کند که مراکز درمانی، هلدینگ و جامع باشند و همه امکانات را با هم داشته باشد و امیدواریم از این بیمارستان به نحو احسن استفاده شود و ۲۰۰ بیمارستان ناتمام در کشور داریم و ساخت آن‌ها در مراحل مختلفی است و بین ۲۰ تا ۵۰ درصد سطح پیشرفت این بیمارستان هاست.

عین الهی در خاتمه خاطرنشان کرد: در سفر‌هایی که به استان‌های مختلف داریم؛ تلاش می‌کنیم تا بودجه لازم را برای تکمیل این بیمارستان‌ها تامین کنیم و لزوم تکمیل خانه‌های بهداشت یکی از اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت است و بهورز‌ها باید از بیماری‌ها پیشگیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه