English

سعید فردین‌فر:

تزریق بیش از ۴ میلیون دز واکسن کرونا در خراسان رضوی

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در حال حاضر واکسن‌های اسپوتنیک، سینوفارم و برکت در مراکز واکسیناسیون کرونا به گروه‌های هدف تزریق می‌شود، ضمن اینکه تزریق داوطلبانه واکسن فخرا نیز آغاز شده است.

تزریق بیش از ۴ میلیون دز واکسن کرونا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سعید فردین‌فر مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: تاکنون بیش از ۴ میلیون دُز واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است.

فردین‌فر در ادامه این خبر افزود: از ابتدای شروع واکسیناسیون گروه‌های هدف تاکنون، چهار میلیون و ۲۱۷ هزار و ۹۴۰ دُز واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تاکید کرد: از این تعداد، دو میلیون و ۹۱۹ هزار و ۵۴۸ دُز آن نوبت اول و یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۳۹۲ دُز نیز نوبت دوم بوده است.

وی در ادامه متذکر شد: درصد افراد واکسینه شده در مرحله اول در گروه سنی بالای ۱۸ سال ۷۳.۷۴ و در گروه سنی بالای ۱۲ سال ۷۱.۷۵ بوده و این عدد در مرحله دوم واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال ۳۵.۹۴ درصد و برای افراد بالای ۱۲ سال ۳۱.۸۰ درصد بوده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: مرحله لکه‌گیری سالمندان و دیگر گروه‌های سنی که هنوز نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند همچنان در حال انجام است و توصیه اکید به تمامی افراد واجد شرایطی که هنوز نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند، این است که هرچه سریع‌تر و در جهت حفظ سلامت خود و اطرافیانشان نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

فردین‌فر یادآور شد: در حال حاضر واکسن‌های اسپوتنیک، سینوفارم و برکت در مراکز واکسیناسیون کرونا به گروه‌های هدف تزریق می‌شود، ضمن اینکه تزریق داوطلبانه واکسن فخرا نیز آغاز شده و کسانی که تمایل به دریافت این واکسن دارند می‌توانند به مرکز واکسیناسیون الغدیر در منطقه ۵ مشهد مراجعه کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: واکسن فخرا همانند واکسن برکت در گام نخست به‌صورت آزمایشی وارد چرخه واکسیناسیون شده و پس از اتمام مطالعات، همچون واکسن برکت به‌صورت گسترده وارد چرخه تزریق خواهد شد.

فردین‌فر در خاتمه خاطرنشان کرد: تمامی واکسن‌های مصرفی در ایران مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و گرچه در حال حاضر ۴ نوع واکسن در حال تزریق است اما توصیه ما به مردم این است که منتظر ورود یک واکسن خاص نباشند و بهترین واکسن را در دسترس‌ترین واکسن بدانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه