English

مدیرعامل خانه مطبوعات کشور:

برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری در تمامی شهرستان های مازندران

مدیرعامل خانه مطبوعات کشور گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط هیأت مدیره خانه مطبوعات کشور مصوب تا دوره آموزش خبرنگاری با حضور اساتیدی از تهران در تمامی شهرستان های مازندران برگزار شود.

برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری در تمامی شهرستان های مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مازیار هوشمند در جمع اصحاب خبر و رسانه استان مازندران با اشاره به تعدد صدور مجوزها که منجر به افزایش تعداد رسانه ها شد، اظهار داشت: این رسانه ها اغلب کارایی لازم را در حوزه رسانه‌ای نداشتند و البته الان رویه صدور مجوز به شیوه گذشته متوقف شد و تصمیم بر آن است که مجوزها فقط به اهل رسانه داده شود.

وی ادامه داد: از بنگاه‌های رسانه‌ای حمایت می‌شد و حمایت آن بیشتر از سایر رسانه‌ها بود چون چند رسانه را پوشش می‌دهند که این روند نیز تغییر کرد زیرا توزیع آگهی‌ها با این موضوع منافات دارد.

مدیرعامل خانه مطبوعات کشور بیان داشت: بنگاه هایی که چند رسانه را تحت پوشش دارند فقط به دو رسانه آنها یارانه و خدمات دولتی برابر قانون داده می‌شود.

وی گفت: از آنجایی که الان بیش از 11 هزار رسانه داریم و رسانه‌های برخط نیز ذیل خانه مطبوعات هستند، توزیع یارانه متأسفانه هر سال کمتر می‌شود و این به دلیل کاهش بودجه دولتی است.

هوشمند با بیان اینکه یارانه ها به همه نمی‌رسد، تصریح کرد: شاید ایراداتی باشد ولی این موضوع قابل رفع است و برای آن باید تمهیدات لازم را اندیشید.

وی افزود: باید به سمتی برویم که رسانه‌هایی که فعالیت واقعی در راستای رسالت خویش دارند و مخاطب پسند باید به آنها نگاه ویژه ‌شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات کشور با بیان اینکه برخی رسانه ها مجوزدار فعالیت کمی دارند، ابراز داشت: بیش از 60 درصد رسانه‌ها فعالیت ندارند و یا فعالیت کم دارند و بنابراین باید به سمت رسانه‌هایی برویم که در شرایط سخت فعالیت زیادی دارند و پویا هستند.

وی عنوان کرد: در بحث بیمه اینکه 15 درصد از هر آگهی تبلیغاتی در رسانه های مازندران کسر می‌شود که این اصلاً قابل قبول و قانونی نیست و طبق قانون رسانه‌ها از پرداخت هرگونه مالیات معاف هستند و این موضوع کسر مبلغ از فاکتور آگهی‌های رسانه‌ها و خبرنگاران قطعاً پیگیری خواهد شد.

هوشمند اظهار داشت: بیشترین گلایه‌ها در حوزه صندوق هنر نیز از سوی رسانه‌ها است و بنابراین ما در تلاش هستیم تا تغییرات اساسی در شیوه کاری این صندوق اتفاق بیفتد و اهالی خبر و رسانه بتوانند به راحتی در این صندوق عضو شوند و از خدمات آن بهره مند گردند.

وی یادآور شد: در زمینه آگهی‌های دولتی ثبتی در سراسر کشور همچنان گلایه هایی در بحث توزیع آن وجود دارد و به زعم ما این شیوه توزیع درست نیست و به همین دلیل به دنبال رایزنی برای حل مشکل هستیم تا نحوه کار به خود حوزه فرهنگ و رسانه سپرده شد تا مسیر صحیح خود را طی کند.

مدیرعامل خانه مطبوعات کشور از برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری در تمامی شهرستان های مازندران خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط هیأت مدیره خانه مطبوعات کشور مصوب تا دوره آموزش خبرنگاری با حضور اساتیدی از تهران در تمامی شهرستان های مازندران برگزار شود.

نائب رئیس خانه مطبوعات کشور نیز گفت: امنیت شغلی از مشکلات اساسی اهالی رسانه در استان‌های مختلف کشور است و ما معتقد هستیم نباید روزنامه‌نگاری را به عنوان ابزار نگاه کرد و از آن عبور شود.

عباس زاده افزود: در بخش حوادث نیز توسط خانه مطبوعات کشور در راستای همکاری با بیمه ایران، به کل اعضای خود خدمات بیمه حوادثی می دهد و این موضوع از شروع ساعات اداری در صبح تا 6 عصر تا تفاهم‌نامه‌ای که با بیمه ایران منعقد شد قابل اجرا است.

وی بیان داشت: هزینه چاپ نشریه و مطبوعات در تمامی استان های کشور جزء دغدغه رسانه‌ها است ولی موضوع هزینه‌های چاپ مطبوعات در مازندران نسبت به دیگر استان‌ها از جمله استان یزد کمتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه