English

مشترکان سنندجی در صدر بدهکاران به شرکت برق کردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اعلام میزان مطالبات مشترکان به این شرکت، گفت: کمترین میزان وصول مطالبات با 47.73 مربوط به شهروندان سنندجی است.

مشترکان سنندجی در صدر بدهکاران به شرکت برق کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، هیوا لهونیان صبح امروز یکشنبه در نشست با رسانه های استانی اظهار داشت: بخش تجاری 145 میلیارد ریال، بخش صنعتی 111 میلیارد ریال، کشاورزی 141 میلیارد ریال و ادارات و موسسات دولتی 126 میلیارد ریال به شرکت برق کردستان بدهی دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: این شرکت از مشترکان بخش‌های مختلف 743 میلیارد ریال طلب دارد که بیشترین آن مربوط به بخش خانگی با 220 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه معمولا بعد از سه دوره عدم پرداخت صورتحساب برق، به مشترکان اخطار شفاهی یا پیامکی داده می‌شود، اضافه کرد: به مشترکان اداری و موسسات دولتی در صورت بی‌توجهی به پرداخت قبض مصرفی بعد از سه دوره متوالی، اخطار کتبی داده و در نهایت(اگر همچنان صورتحساب پرداخت نشود) اقدام به قطع برق می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه تنها منبع درآمد این شرکت از طریق فروش انرژی به مشترکان است، یادآور شد: وصول مطالبات از مشترکان استان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، 84.52 درصد بوده است که عدد رضایت بخشی نیست، چرا که تامین اعتبارات مورد نیاز بخش‌های عملیاتی و اجرایی پروژه‌ها، به منابع حاصل از فروش انرژی وابسته است.

لهونیان بیشترین درصد وصولی شرکت برق از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه را مربوط به شهرستان دهگلان با بیش از 92 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: کمترین میزان وصول مطالبات هم در همین مدت مربوط به سنندج شمالی با 47.73 درصد است.

وی از مشترکان خواست بهای برق مصرفی را در موعد مقرر پرداخت کنند و اضافه کرد: مشترکان با این کار می‌توانند شرکت برق را در اجرای پروژه‌های زیرساختی، تامین پایدار برق و ارائه خدمات بهتر به مردم یاری دهند.

در حال حاضر 672 هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار بوده و ضریب نفوذ برق در شهرها 100 درصد بوده و تمام روستاهای بالای 10 خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه