English

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

افتخار آفرینی دانش‌آموزان مازندرانی در نوبل ایرانی

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: دو دانش‌آموز منتخب مازندرانی در همایش ملی نخبگان جایزه بنیاد البرز خوش درخشیدند.

افتخار آفرینی دانش‌آموزان مازندرانی در نوبل ایرانی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، اسفندیار نظری اظهار داشت: این همایش بنیاد البرز از سال ۱۳۴۲ با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان بااستعداد ایرانی از طریق اعطای «جوایز بنیاد البرز» توسط مرحوم حسینعلی البرز تاسیس و وقف شد.

وی در  ادامه با اشاره به این که این جایزه موسوم به نوبل ایرانی است تصریح کرد: این بنیاد طی نیم قرن گذشته تاکنون چند هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسئولان کشوری محقق شده است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه این همایش برای اولین بار به صورت آنلاین برگزار شد، تصریح کرد: به علت شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص کشور، برای اولین‌بار به‌صورت ارتباط ویدئو کنفرانس و هم‌زمان در تهران و ۱۷ مرکز استان در ادارات ‌کل استانی اوقاف و امور خیریه سراسر کشور تشکیل شد و از دانش‌آموزان برتر کشور با اهدا لوح، تندیس و جوایز نقدی قدردانی کرد.

نظری با اشاره به شرکت کنندگان در این همایش، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این همایش ، دانش آموزان فارغ التحصیل پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی ، علوم انسانی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش بودند.

 وی با بیان اینکه این همایش برای یک یا ۱۰ یا حتی ۱۰۰ سال برنامه ریزی نشده است، افزود: هدف مؤسس این است تا زمانی که ایران باقی است و دین و اخلاق در کشور ما مقام خود را دارد، این بنیاد در خدمت نسل جوان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه