English

نذر ساعی در محرم ۹۹ از مبلغ هشت میلیارد گذشت

نذر ساعی در محرم 99 از مبلغ هشت میلیارد گذشت و به 9میلیارد رسید.

نذر ساعی در محرم 99 از مبلغ هشت میلیارد گذشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، خمینی شهری ها حاج محمد حسین ساعی را می شناسند تاجر گندم و غلات بود ساکن کرمانشاه ، اواخر دهه 40 در سفری به خمینی شهر فوت یک زن باردار را مشاهده می کند که به دلیل نبود امکانات پزشکی و تجهیزات و وسیله ایاب و ذهاب زن همسایه جان خود را از دست می دهد.

حاج محمد حسین از این قضیه متاثر شده و بلافاصله زمینی که بنای بیمارستان ساعی نهاده شد را خریداری کرده و بیمارستان ساعی را برای مردم خمینی شهر می سازد.

بیمارستان ساعی تا سال 92 با گرایش بخش قلب به هموطنان خدمت رسانی می کند تا اینکه با همفکری چند تن از خیرین خمینی شهر جرقه گسترش بیمارستان در چند طبقه و با خدمت رسانی بیشتر به شهروندان و همنوعان در ذهنشان به وجود می آید و با سرمایه اولیه نه نفر از خیرین ساعی به مبلغ 4و نیم میلیارد  تومان استارت کار زده می شود.

به گفته مدیر عامل مجمع خیرین بیمارستان ساعی اوج کمک های مردمی و خیرین شهرستان در محرم  سال 95 به 12میلیارد تومان می رسدو مردم خمینی شهر حماسه ای بی نظیر در همدلی و مشارکت رقم می زنند و امسال نیز با شیوع بیماری کرونا بسیاری از عزاداران حسینی و هیات  های مذهبی نذر خود را جهت کمک به ساخت بیمارستان اهدا کردند که مبلغ آن به 9 میلیارد تومان رسید، به عنوان نمونه حسینیه حضرت قاسم 200 میلیون تومان به بیمارستان خیر ساز ساعی اهدا کرد.

حاج رضا از خاطرات خیران می گوید : پیرزنی معلول به نام‌خدیجه که با چرخ دستی خود و کمک های مردم امرار معاش می کند روزی به بیمارستان مراجعه کرده و کیسه ای که پول های آن روز را به مبلغ 45هزار تومان جمع کرده به یکی از مدیران بیمارستان داده و می گوید این درآمد من است برای ساخت بیمارستان آورده ام و همان روز خیرین مجمع درآمد خدیجه را به مبلغ 500 هزار تومان خریداری می کنند و یک چرخ مجهز به مبلغ شش میلیومان تومان برای او تهیه می کنند.

ساعی 4

یا بانویی که با بقچه ای از نان خانگی به تعداد صد عدد نان وارد بیمارستان شده و ابراز می کند وسعش در همین مقدار است ؛  پخت نان و فروشش که در آنجا هر عدد نان آن زن زحمتکش ده هزار تومان خریداری می شود.

پیرزنی با چشمان اشکبار که دسته گلی را تقدیم کرده و بیان نموده که موجودی جهت سهیم شدن در این امر نداشته است.

خانم معلولی که با نداشتن دو دست تابلوهای نقاشی خود را در معرض فروش نهاده تا درآمد حاصل از آن را تقدیم مجمع خیرین ساعی نماید.

کودکانی که پول قلک خود را به بیمارستان هدیه کردند خیرانی که از 1000تومان تا میلیاردها پول خود را وقف ساخت بیمارستان خیر ساز ساعی می کنند و علت اصلی آن خدمت صادقانه جمع سی و دو نفری هیات امنای مجمع خیرین ساعی از تمام محلات شهرستان است که مال و اندوخته خود را در این میان نهاده و بدون چشم داشت و تکبری با تمام وجود مشغول ساخت بیمارستان هستند.

در محرم سال  95 موجی از وحدت و همدلی بین شهروندان خمینی شهری و غیره به وجود آمد.

حاج رضا از دیدارها می گوید؛ دیدار مدیران و مسئولان کشوری تا استان و جاهای مختلف کشور ،دیدار رییس مجلس شورای اسلامی در دوره قبل ، دیدار وزیر بهداشت اسبق دکتر هاشمی ، دیدار استاندار اصفهان و ده ها دیدار و بازدید دیگر از مجموعه خیر ساز ساعی که تحسین همگان را از این عزم و اراده بر می انگیزد.

بیمارستان ساعی 1

از مدیر عامل بیمارستان درخواست کردیم در خصوص فضای بیمارستان و ساخت فیزیکی آن گزارشی ارائه دهد.

حاج رضا جورکش در ادامه تشریح کرد: بیمارستان در زمینی به مساحت 10هزار متر مربع و با 35هزار متر مربع زیر بنا در حال ساخت وتکمیل است و پارکینگ آن از طرف وزارت بهداشت با مساحتی بالغ بر 6000 متر به بیمارستان ساعی اهدا گردید.

مدیر عامل مجمع خیرین ساعی از مبلغ 50 میلیاردی کمک های مردمی خبرداد و اضافه کرد: تا کنون چهار هزارو دویست و هفتاد و شش نفر به بیمارستان کمک کرده اند.

وی در خصوص پرداختی های خیران توضیح داد: خیری مانند آقای داور پناه یک دانگ از سنگبری خود را اهدا کرده و خانواده شهید علیرضا صرامی یک باب مغازه و همچنین یک ماشین آنتیک به بیمارستان اهدا کرده و خانمهایی مانند طیبه نقد علی یک باب منزل اهدا کرده است.

وی از روند ساخت و ساز بیمارستان سخن گفت و افزود: بیمارستان ساعی در هشت و نیم طبقه وبا وجود 300 تخت در آینده ای نه چندان دور  آماده خدمت رسانی به تمام همشهریان و همنوعان است.

ساعی

این بیمارستان در سه فاز طراحی گردیده که فاز اول آن اورژانس بیمارستان است که به صورت کلینیک با تجهیزات آماده خدمت رسانی و تحویل به دانشگاه علوم پزشکی است و فاز دوم آماده بودن شصت و دو تخت بیمارستانی و فاز سوم در حال ساخت و ساز و تکمیل است؛ ساخت 80% طبقه اول بیمارستان پایان یافته و تا کنون طبقات دو وسه و چهار 70%پیشروی فیزیکی داشته است.

حاج رضا از حماسه  مردم خمینی شهر در محرم 99 خبر داد و گفت: دو روز قبل از محرم دریافتهایی مانند چک و پول  که از سوی مردم به سمت بیمارستان بوده است و مبالغ سنگین هزینه ها از سوی هیات مدیره است.

وی در خصوص پرداختی های خیران به خیرینی مانند داورپناه خیر مدرسه ساز اشاره نمودو اظهار کرد: آقای داور پناه یک دانگ از سنگبری خود را اهدا نموده و خانواده شهید علیرضا صرامی یک باب مغازه و همچنین یک ماشین آنتیک به بیمارستان اهدا کرده و خانم هایی مانند طیبه نقد علی یک باب منزل اهدا کرده و آقای خانی یک قطعه زمین جنب cng منظریه به ارزش یک میلیارد و400 میلیون تومان و  مرحوم حاج علی مختاری  یک دستگاه آپارتمان در اصفهان به ارزش وقت 300میلیون ،خانم طلعت سعیدی یک قطعه باغ به ارزش وقت 150 میلیون و  آقای حبیب الله نجمی بک پلاک زمین و آقای کاظمی از اندان یک قطعه زمین مزروعی اهدا نمودند؛ این ها گوشه ای از بذل و سخاوت مردمان شهر خمینی شهر است.

 حاج رضا جورکش تصریح کرد: تا کنون 46 میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان خیر ساز ساعی هزینه شده و تا تکمیل نهایی آن 60 میلیارد تومان دیگر باقی است.

مدیر عامل مجمع خیرین در پایان خاطر نشان کرد: این بیمارستان فقط با کمک خیران و مردم ساخته شده و مقرر است پس از تکمیل ساختمان، تجهیز پزشکی آن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود.

ساعی 3

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه