English

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفتگو با موج:

یکی از شاخصه های توسعه پایدار انجام کارهای داوطلبانه در جامعه است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: یکی از شاخص های توسعه پایدار انجام کارهای داوطلبانه در جامعه است.

یکی از شاخصه های توسعه پایدار انجام کارهای داوطلبانه در جامعه است

علی محمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، بیان داشت: ما آماده ایم تا سطح آمادگی جمعیت هلال احمر استان را ارتقاء دهیم و فرهنگ کار داوطلبانه را در جامعه ترویج ببخشیم زیرا یکی از شاخص های توسعه پایدار انجام کارهای داوطلبانه در جامعه است.

وی با حضور در دفتر خبرگزاری موج اصفهان از همکاری صمیمانه ای که بین این جمعیت و خبرگزاری موج حاصل شده ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: رابطه ما یک رابطه سازنده است و اطلاع رسانی که موج اصفهان انجام می دهد در جهت اهداف هلال احمر که اهداف خیرخواهانه و عام المنفعه است، می باشد.

هاشمی هدف اصلی هلال احمر را براساس ماموریت این سازمان ترویج صلح و دوستی عنوان داشت و ادامه داد: آمادگی برای پاسخگویی در حوادث، توسعه صلح و دوستی و کمک به سلامت آحاد جامعه و تامین احترام انسان ها از مهم ترین اهداف این جمعیت می باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در پاسخ به این سوال که نقش هلال احمر در دوران کرونا چیست و چه اقداماتی انجام داده اید، افزود: در گام نخست و قبل از ورود کرونا به ایران به محض اعلام وضعیت اضطراری توسط سازمان WHO در زمینه آموزش و پیشگیری در میان مردم کار خود را آغاز کردیم و سپس با ورود کرونا به کشور براساس دستورالعمل های استانی چند وظیفه برعهده گرفتیم.

این مقام مسئول گفت:غربالگری مردم در مبادی ورودی و خروجی شهرها برعهده ما گذاشته شد که در این راستا 120 پست غربالگری ایجاد کردیم و بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر را غربالگری کردیم و 1499 بیمار دارای علائم را به مراکز درمانی ارجاع دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: نگهداری و پیگیری ادامه روند درمان تا بهبودی بیماران در قرنطینه هم به این جمعیت واگذار شده که در همین راستا اردوگاه شهید بهشتی با گنجایش 500 تخت را برای قرنطینه بیماران آماده کردیم.علاوه بر آن مجموعه بانو امین( با همکاری شهرداری) و مجموعه گل نرگس را هم تدارک دیدیم ارتش هم محلی را در اصفهان آماده کرد.

وی در ادامه به منظور تنویر افکار عمومی از دیگر فعالیت های جمعیت هلال احمر نام برد و تصریح کرد: از ابتدای ورود کرونا به استان 210 بیمار را در محل قرنطینه شهید بهشتی با کمک دانشگاه علوم پزشکی و داوطلبین هلال احمر در 14روز قرنطینه نگهداری کردیم و بدون دریافت هزینه از آنان علاوه بر پذیرایی 3 وعده و میان  وعده های روزانه برنامه های شاد و آموزشی برای آنان تدارک دیدیم.

هاشمی افزود: همچنین به منظور پیشگیری از عوارض روحی و روانی بیماری کرونا با کمک یک موسسه آموزشی بمنظور پیشگیری از مشکلات روحی و روانی مردم آموزش هایی از ادارات شروع کردیم که با استقبال خوبی همراه شد.

وی درهمین رابطه بیان کرد: پویش کمک های مردمی را آغاز کردیم تا از آسیب دیدگان این بیماری حمایت و دلجویی کنیم که با کمک مردم 98 قلم کالا به ارزش 240 میلیون تومان شامل البسه ، برنج، حبوبات ، غذای گرم و ... تدارک دیدیم و حتی کمک های نقدی هم دریافت کردیم که در حساب متمرکز جمع آوری و مصمم هستیم 15 هزار بسته غذایی به ارزش هر بسته سیصد هزار تومان را بین آسیب دیدگان از بیماری کرونا توزیع کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهار داشت: بعنوان آخرین اقدام در حال توزیع پک های بهداشتی در میان خانواده های صعب العلاج و بیماران خاص هستیم که 15 هزار بسته را تا کنون توزیع کرده وامیدواریم به 42 هزار بسته برسانیم.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت های خود به دعوت از خیرین برای کمک به جمعیت هلال احمر اشاره داشت و عنوان کرد: از خیرین بزرگوار خواهش می کنیم تا در کمک به محرومین و آسیب دیدگان با نظارت خودشان به ما کمک کنند و ما را یاری نمایند.

وی از فعالیت های درمانی این جمعیت هم گفت و اظهار داشت: مرکز فیزیوتراپی ما آماده خدمت به نیازمندان با کمترین هزینه می باشد.

این مقام مسئول افزود: داروخانه هلال احمر هم توزیع داروهای صعب العلاج و تک نسخه ای را در سطح شهر اصفهان برعهده دارد و روزانه 700 مراجعه کننده را پاسخگو هستند.

هاشمی گفت: از طرفی جمعیت هلال احمر استان اصفهان با داشتن 24 شعبه و سه دفتر نمایندگی در سراسر استان در سه حوزه جوانان ، داوطلبین و امدادگران آماده خدمت رسانی هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در پایان از همه جونان استان درخواست کرد: تا حضور پررنگ تری در حوزه های مختلف این جمعیت داشته باشند تا قادر باشیم خدمات بهتری را ارائه نمائیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه