English

سرهنگ حسین دهکی خبر داد؛

امداد رسانی مرزبانان شهرستان میناب به روستای سیل زده کرگان

فرمانده دریابانی هرمزگان در گزارشی اقدامات مرزبانان شهرستان میناب را در روستای سیل زده کرگان مهم دانست و افزود: مرزبانان میناب تا لحظه آخر با تمام توان در روستای سیل زده کرگان حضور داشتند.

امداد رسانی مرزبانان شهرستان میناب به روستای سیل زده کرگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سرهنگ حسین دهکی فرمانده دریابانی هرمزگان در خصوص جزئیات این خبر اظهار داشت: بارش شدید باران در روز گذشته موجب وقوع سیلاب و ایجاد خسارت های سنگینی به روستای مرزنشین کرگان در شهرستان میناب شد.

فرمانده دریابانی هرمزگان افزود: مرزبانان پاسگاه مرزی دریایی کرگان شهرستان میناب بر حسب ضرورت و وظیفه ذاتی خود، از نخستین ساعات این سانحه طبیعی و جاری شدن سیل در روستای مرزی کرگان، امداد رسانی به مرزنشینان سیل زده را در دستور کار خود قرار داده و بلافاصله مرزبانان این پاسگاه در اجرای طرح همت، به داخل روستا اعزام و در جهت کاهش هر گونه خسارت جانی و مالی، خدمات رسانی و کمک به مرزنشینان گرفتار در سیلاب آغاز و دامنه اقدامات خود را در این منطقه را افزایش دادند.

این مقام ارشد دریابانی استان هرمزگان اذعان داشت: با افزایش سطح آب در روستای کرگان و زیر آب رفتن خانه ها و اهمیت جان و مال مرزنشینان برای مرزبانان، به جهت امداد رسانی و کاهش خسارت جانی و مالی به مردم مرزنشین، پایگاه دریابانی میناب اقدام به اعزام مرزبانان پاسگاه مرزی دریایی کرگان به همراه تجهیزات برای جلوگیری از ورود آب به داخل منازل و خروج آب از منازل مرزنشیان را نمود.

فرمانده دریابانی استان هرمزگان ادامه داد: سطح آب در این روستای مرزی بسیار بالا بود و راه های ورودی به روستا را مسدود و رفت آمد در این منطقه غیرممکن بود، که در این راستا مرزبانان پاسگاه مرزی دریایی کرگان جهت کمک رسانی به سیل زدگان و تخلیه آب منازل و انتقال وسایل های ضروری آنان به مکان امن به داخل روستا اعزام شدند.

سرهنگ دهکی در راستای تخلیه آب از منازل مرزنشینان گفت: در طی بارش باران و بالا آمدن سطح آب در روستای مرزی کرگان و جهت همیاری و امداد رسانی به مرزنشینان سیل زده این روستا،  چندین دستگاه مکنده آب به این منطقه اعزام گردید.

فرمانده دریابانی استان هرمزگان در پایان اظهار داشت: مرزبانان شهرستان میناب و سایر شهرهای مرزی استان در صف امدادرسانی به سیل زدگان حضور فعال دارند و اقدمات همچنان تا رفع کامل آن ادامه خواهد داشت و تمهیدات لازم در خصوص اجرای طرح های حفاظتی برای مقابله با بلایای طبیعی در حوزه مقر های مستقر در نوار مرز اندیشیده شده و با پیش بینی های لازم تاکنون مشکل خاصی در حوزه ماموریتی به وجود نیامده و فعالیت مرزبانان در نوار مرزی استمرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه