English

سرهنگ عبدالمجید کرمی مطرح کرد؛

توصیه های ایمنی در مورد کارت های عابر بانک

رئیس پلیس آگاهی استان با هدف پیشگیری از هرگونه سرقت و سوء استفاده از کارت های بانکی ، توصیه های آموزشی و پیشگیرانه لازم را به شهروندان ارائه کرد.

توصیه های ایمنی در مورد کارت های عابر بانک
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سرهنگ عبدالمجید کرمی با هدف پیشگیری از وقوع کلاهبرداری و سرقت از طریق کارت های بانکی، گفت: همکاری و مشارکت شهروندان با پلیس از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند ضروری است شهروندان در راستای پیشگیری از سرقت و کلاهبرداری در حفظ و نگهداری کارت­ های اعتباری خود دقت لازم را داشته باشند و از نگهداری رمز عبور در کنار کارت خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان نباید کارت و رمز عبور خود را جهت دریافت پول در اختیار افراد ناشناس قراردهند ، افزود در هنگام برداشت وجه از دستگاه خود پرداز بانک باید به گونه ای عمل کنیم که دیگران از شماره رمز ما آگاه نشوند و ضمن پرهیز از شمارش وجه در مقابل عابر بانک، رسیدی که از دستگاه خودپرداز دریافت می گردد را در محل رها نکنیم و در صورت عدم نیاز آن را معدوم کنیم.

سرهنگ کرمی با بیان اینکه ضروری است شهروندان هرچند وقت یکبار نسبت به تغییر کلمه عبور کارت­ های عابر بانک اقدام کنند، به شهروندان توصیه کرد موجودی حساب­های بانکی به ویژه حساب­های عابر بانک خود را در فاصله های زمانی مناسب چک کرده و از کارت بانکی خود کاملا محافظت کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان همچنین از مردم  استان خواست در فروشگاه ­هایی که امکان خرید با استفاده از کارت خودپرداز وجود دارد حتی الامکان از دادن رمز کارت به فروشنده خودداری و رمز شخصی کارت عابر بانک خود را بخاطر سپرده و از افشاء نمودن آن پرهیز کنند.

برای انتخاب شماره رمز از تاریخ تولد، شماره تلفن و یا سایر اعداد محرمانه شخصی استفاده نکنند و کارت عابر بانک خود را نزد دیگران و افراد ناشناس و غیر مطمئن قرار ندهند.

هرچند وقت یکبار نسبت به تغییر کلمه عبور کارت­ های عابر بانک اقدام کنند، از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت­ های اعتباری و اعلام رمز آنها و غیره به سایت های متفرقه و مشکوک خودداری و چنانچه کارت عابر بانک آنان مفقود شد بلافاصله مراتب را به بانک مربوطه اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه