English

رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان:

تولید محصولات کشاورزی شناسنامه دار مستلزم فراهم ساختن زیرساخت است

رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان گفت:تولید محصولات کشاورزی شناسنامه دار مستلزم فراهم ساختن زیرساخت ها است.

تولید محصولات کشاورزی شناسنامه دار مستلزم فراهم ساختن زیرساخت است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد صادقی در چهارمین جلسه کمیته تولید محصولات سالم و امنیت غذایی اظهار کرد: افزایش تولید محصولات کشاورزی شناسنامه دار مستلزم فراهم ساختن زیرساخت های مورد نیاز در این زمینه است.

 وی ضمن تاکید بر ضرورت تبیین مزایای محصولات کشاورزی گواهی شده برای کشاورزان و مردم، ورود رسانه ها در این حوزه را بسیار مهم ارزیابی کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان مطالبه گری فعالان بخش خصوصی و ارگان های دولتی مربوطه در تولید محصولات سالم و ارایه نظرها به اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان پارلمان بخش خصوصی را مهم دانست و افزود: آگاه سازی مردم اعتماد آنها را جلب کرده و با افزایش تقاضای خرید محصولات گواهی شده و شناسنامه دار، تولید نیز افزایش می یابد.

 رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان همچنین تصریح کرد: در این طرح با برند سازی و  رقابتی شدن محصولات، رونق کشاورزی حاصل خواهد شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان اصفهان در ادامه بر لزوم نظارت صفر تا صد روند تولید محصولات گواهی شده تاکید کرد و افزود: لازم است رسانه ها درخصوص محصولات گواهی شده احساس تکلیف کرده، مردم را از مزایای این نوع محصولات آگاه کنند.

سلیمان میرزایی همچنین بر ایجاد مشوق به منظور ایجاد انگیزه برای تولید محصولات گواهی شده توسط کشاورزان تاکید و تصریح کرد: رسانه ها باید مروج ضرورت تولید محصولات کشاورزی شناسنامه دار همچنین مصرف این محصولات در کشور باشند.

وی تولید محصولات گواهی شده را مقدمه ای بر کشاورزی قراردادی دانست.

رئیس کمیته تولید محصولات سالم و امنیت غذایی ذیل کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان، از تهیه و تدوین نظام نامه جامعی به منظور شناسنامه دار شدن محصولات کشاورزی توسط سازمان تعاونی روستایی با مشارکت اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و افزود: بدین منظور برای تکمیل چرخه این نظام نامه، از سازمان میادین میوه و تره بار، غذا و دارو و اداره استاندارد برای همفکری و تعامل برای تولید محصول سالم طی جلساتی دعوت خواهد شد.

سید مسعود تقوی گفت: پس از تکمیل چرخه مذکور یکی از محصولات کشاورزی استراتژیک استان در این چرخه وارد و برروند تولید تا فروش آن نظارت دقیق خواهد شد.

وی از اجرای این موضوع به صورت پایلوت در اصفهان و در یک محصول خاص و سپس تعمیم به محصولات دیگر و سپس اجرای این پروژه در کل کشور و به عنوان پروژه ای ملی خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه