English

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد:

راه اندازی سیستم "کارنه آ. ت. آ " در اصفهان

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از راه اندازی سیستم " کارنه آ.ت.آ " و امکان صدور دفترچه آ.ت.آ تا پایان آذر ماه در اصفهان خبر داد.

راه اندازی سیستم "کارنه آ. ت. آ " در اصفهان

 به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مسعود گلشیرازی گفت: سیستم "کارنه آ. ت. آ" پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین سیستم در راستای روان‌سازی و تسهیل تجارت بین المللی است و اتاق اصفهان با توجه به نیاز فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان، جزو معدود اتاق های کشور است که این سیستم را ایجاد و خدمات آن را ارائه خواهد کرد.

وی افزود: پیاده‌سازی رویه گمرکی (آ.ت.آ) و مجوز ورود موقت کالا از کشورهای ثالث با تضمین اتاق بازرگانی اصفهان، گام‌ ارزشمندی در زمینه تسهیل حمل و نقل بین المللی و فعالیت های لجستیکی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان است که می تواند در بلندمدت به توسعه تجارت بین‌الملل و همچنین رونق کسب‌ وکار  اعضا منجر شود.

گلشیرازی با اشاره به فعالیت های اتاق اصفهان در دوره  نهم در زمینه کمک به توسعه صادرات استان اظهار داشت: تاسیس و آغاز فعالیت انجمن صادرکنندگان استان به همراه ایجاد مراکز رشد صادرات و تجارت الکترونیک و همچنین ایجاد شتاب دهنده های صادراتی و برگزاری رویداد «ماراتون صادرات» بخشی از اقدامات اتاق اصفهان بوده و افزون بر آنها راه اندازی سیستم آ. ت. آ نیز می تواند خدمات قابل توجهی در زمینه توسعه صادرات استان ارائه نماید.

 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه به تبیین مزایای استفاده از سیستم کارنه آ. ت.آ پرداخت و افزود: این سند به‌عنوان پاسپورت کالا شناخته می‌شود و در واقع یک سند بین‌المللی گمرکی است که در 87 کشور جهان عضو کنوانسیون آ.ت.آ قابل استفاده است و بازرگانان، صادرکنندگان و کلیه افراد حقیقی و حقوقی که دارای کارت عضویت معتبر اتاق بازرگانی هستند، می‌توانند از فواید این سیستم بهره‌مند شوند.

گلشیرازی تصریح کرد: برای ورود  موقت کالا تحت کنوانسیون آ.ت.آ، نیازی به ارائه تضامین و یا پرداخت حقوق و عوارض گمرکی نخواهد بود.

به گزارش موج، افتتاحیه بهره برداری از سیستم کارنه آ. ت. آ و سمینار « کنوانسیون آت آ؛ فرصت و چشم اندازها برای توسعه و رونق  بازار کسب و کار بنگاه های اقتصادی» اواخر آذر ماه سال جاری با حضور مدیر امور کارنه آ. ت. آ اتاق ایران و برخی مقامات استانی و شرکت فعالان اقتصادی بخش خصوصی، در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه