English

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

لازمه غلبه بر شرایط تحریمی کنونی تحقق اقتصاد خصوصی است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: لازمه غلبه بر شرایط تحریمی کنونی تحقق اقتصاد خصوصی به معنای واقعی است.

لازمه غلبه بر شرایط تحریمی کنونی تحقق اقتصاد خصوصی است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مسعود گلشیرازی درپیش رویداد ماراتون صادرات اتاق بازرگانی اصفهان لازمه غلبه بر شرایط تحریمی کنونی را تحقق اقتصاد خصوصی به معنای واقعی دانست و تصریح کرد: در دوره نهم فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان، دوره گذر از اتاق نسل اول به سوم، شبکه سازی بین اعضا، مدل سازی از عملکرد اتاق‌های مطرح دنیا در شرایط بحرانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: لمس عملیاتی و اجرایی جنگ اقتصادی امروز در فعالیت‌های اقتصادی و تجاری فعالان اقتصادی بسیار محسوس است.

گلشیرازی با بیان اینکه محدودیت‌ها و تحریم‌ها از گذشته تاکنون وجود داشته، افزود: بهره‌مندی از کلیدواژه‌هایی چون سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همچنین بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر تاکید مقام معظم رهبری بر نقش‌آفرینی جوانان در40 ساله دوم انقلاب، در شرایط کنونی بسیار حایز اهمیت بوده و لازم است فعالان اقتصادی این اسناد بالادستی را مطالعه و تحلیل و سازوکارهای اجرایی خود را برای تحقق آن‌ تجهیز کنند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان کلیدواژه‌های این نقشه راه را ایجاد مراکز رشد، شتاب دهنده‌ها، شوراها و شبکه سازی میان اعضا بیان و تصریح کرد: توجه به اقتصاد دانا محور و برقراری جریان دانش در واحدهای صنعتی از طریق تعامل نزدیک بین عناصر موثر در اقتصاد بسیار مهم است.

گلشیرازی با بیان اینکه رویداد ماراتون صادرات به همت مراکز توسعه سرمایه انسانی و شتاب دهنده صادرات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شده، تاکید کرد: لازم است شتاب دهنده‌های تجارت الکترونیک، بازاریابی و کسب‌وکارهای نوپا به کمک اقتصاد اصفهان بیایند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان یکی دیگر از راه‌های برون رفت اقتصاد کشور از مشکلات کنونی را شبکه سازی بین جوانان و ایجاد نهادهای تجاری و صادراتی با هدف ایجاد تقاضا برای صنایع کشور دانست.

وی با اشاره به وجود بیش از 900 صادرکننده در استان اصفهان گفت: در سال گذشته صادرات استان بیش از 6 میلیارد دلار بوده و هدف ما ضمن حفظ وضعیت موجود، ایجاد سازوکاری برای تقویت مراحل رشد این روند ظرف سه سال آینده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل انجمن صادرکنندگان استان اصفهان را برنامه‌ای برای ساماندهی تشکل‌های شرکت‌های صادراتی استان دانست و تاکید کرد: کلیدواژه غلبه بر شرایط کنونی، توجه به تشکل‌های تخصصی عملکردی است. 

به گزارش موج؛ درپیش رویداد ماراتون صادرات که با هدف اولویت بندی کالاهای مهم صادراتی استان ویژه اعضای اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، کلیدواژه غلبه بر شرایط اقتصادی کنونی توجه به تشکل‌های تخصصی عملکردی عنوان شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه