English

استاندار کرمانشاه در دیدار با سفیر ایتالیا:

کرمانشاه یک بهشت استثنایی برای سرمایه‌گذاران است

هوشنگ بازوند در دیدار با سفیر ایتالیا در ایران در استانداری کرمانشاه، به ظرفیت‌های ویژه این استان در منطقه غرب کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به قابلیت‌ها و مشوق‌های موجود، کرمانشاه بهشتی برای سرمایه‌گذاران است.

کرمانشاه یک بهشت استثنایی برای سرمایه‌گذاران است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه گفت: جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه به‌عنوان ثروتی عظیم می‌تواند زمینه‌ساز توسعه پایدار شود و همین امر بسیار موردتوجه سرمایه‌گذاران خارجی نیز قرارگرفته است.

وی ضمن تشکر از حضور سفیر ایتالیا در مراسم افتتاحیه واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو گفت: بهره‌مندی این واحد از فناوری کشور ایتالیا و سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری نشان از روابط پایدار و مطلوبی است که قابلیت توسعه و گسترش نیز دارد.

نماینده عالی دولت در استان افزود: باوجود تحریم‌های ظالمانه امریکا در خیلی از بخش‌های صادراتی نیز پیشرفت داشته‌ایم و می‌توان رشد ٤٥ درصدی صادرات به کشور عراق را ناشی از رونق مناسب تولید داخلی دانست.

استاندار کرمانشاه افزود: ما نگران تحریم آمریکایی‌ها نخواهیم بود و اعلام می‌کنیم در شرایطی با امنیت بالا و ریسک سرمایه‌گذاری پایین، زمینه فعالیت و همکاری مطلوب فراهم است.

بازوند در پاسخ به سؤال سفیر ایتالیا در خصوص معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و تجاری گفت: استان کرمانشاه ثروتمند و دارای پتانسیل‌ها و قابلیت‌های مناسبی به‌ویژه در حوزه گردشگری است و برای توسعه این بخش سند‌های گردشگری تدوین‌شده است.

استاندار کرمانشاه از ظرفیت‌های بخش کشاورزی سخن گفت و افزود: امکانات و تسهیلات خوبی در حوزه کشاورزی برای متقاضیان سرمایه‌گذاری با رویکرد تولید محصولات صادرات محور و موردنیاز بازار عراق فراهم است.

در ادامه «جوزپه پرونه» سفیر ایتالیا نیز به تمایل و رغبت سرمایه‌گذاران ایتالیایی برای همکاری در ایران اشاره کرد و گفت: از مشارکت صورت گرفته در حوزه تجهیزات و فناوری نیروگاه دالاهو می‌توان به‌عنوان دلیلی بر اثبات عدم تأثیرگذاری تحریم‌های امریکا بر روابط مشترک ایران و ایتالیا نام برد، البته کرمانشاه بسیار غنی و مطلوب است و ماهم نشان داده‌ایم که علاوه بر همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های فرهنگی و تبادل دانش و تجربه نیز با محوریت دانشگاه‌های سطح استان با همکاری با میراث فرهنگی اهتمام و تمایل داشته‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه