English

استاندار کرمانشاه؛

ایران و روسیه روابط خارجی طولانی و مطلوبی دارند

استاندار کرمانشاه روابط ایران و روسیه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مبادلات اقتصادی کرمانشاه با کشور روسیه می‌تواند توسعه و افزایش پیدا کند.

ایران و روسیه روابط خارجی طولانی و مطلوبی دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در دیدار با سفیر روسیه بابیان اینکه امیدوارم سفر سفیر و هیئت تجاری روسیه به کرمانشاه برای سفارت روسیه و کرمانشاه منشأ برکت باشد گفت: ایران و روسیه روابط خارجی طولانی و مطلوبی دارند و این 2 کشور در مسائل مختلف کنار یکدیگر هستند و در حالت اتحاد راهبردی قرار دارند.

رازانی از هم‌مرزی کرمانشاه با 2 بخش کردنشین و عرب نشین عراق به‌عنوان یک موقعیت ویژه یاد کرد و گفت: بالاترین صادرات ایران به عراق از مرزهای استان کرمانشاه انجام می‌شود و قصرشیرین نیز در حال تبدیل‌شدن به منطقه آزاد تجاری است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پروژه راه‌آهن کرمانشاه گفت: پروژه راه‌آهن جنوب به شمال نیز به‌زودی دایر خواهد شد و با عبور آن زیرساخت‌های تبادلات اقتصادی کرمانشاه با روسیه تقویت می‌شود.

استاندار کرمانشاه ظرفیت‌های کشاورزی کرمانشاه را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پروژه بزرگ گرمسیری در استان در حال اجراست که می‌تواند منجر به تحول بخش کشاورزی استان شود.

رازانی ادامه داد: کرمانشاه یک و نیم درصد مساحت ایران را دارد اما هفت درصد اراضی کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: همچنین این استان از ظرفیت بالایی درزمینهٔ صنایع نفت و پتروشیمی برخوردار است و می‌تواند در این زمینه با روسیه همکاری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه