English

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خبر داد:

برگزاری ۳۵ جشن بزرگ جوانه های بازیافت در اصفهان

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از برگزاری 35 جشن بزرگ با موضوع مدیریت پسماند و تحت عنوان جوانه ها بازیافت برای دانش آموزان دبستانی خبر داد.

برگزاری 35 جشن بزرگ جوانه های بازیافت در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،  محمد صادقی اظهار کرد: اجرایمجموعه ­های جشن­های بزرگ جوانه­ های بازیافت از ناحیه سه آموزش و پرورش شهر اصفهان کلید خورده و در ادامه در سایر نواحی نیز اجرا خواهد شد.

وی در خصوص جزییات اجرای این برنامه آموزشی و سرگرم کننده، افزود: این برنامه شامل اجرای سرود و نمایش عروسکی است و در برنامه ای شاد و سرگرم کننده، مفاهیم مهم آموزشی مثل پسماندهای تر، خشک و خطرناک، شیرابه، مدیریت پسماند، تفکیک از مبدأ و ... به کودکان آموزش داده خواهد شد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بیان کرد: این جشن ها در فاز اول در ناحیه سه آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی تربیتی همدانیان و در ادامه در دیگر مناطق شهری برگزار می شود و کلیه مدارس ابتدایی در صورت علاقمندی، می توانند تاریخ مورد نظر خود را برای حضور دانش آموزان در این برنامه شاد و آموزنده اعلام کرده و در جشن حضور یابند تا ضمن تماشای یک برنامه شاد و مفرح آگاهی های ارزشمندی در زمینه مدیریت پسماندها کسب کنند.

به گفته  صادقی این برنامه در مناطق دیگر شهر هم بزودی اجرا می شود و آموزش همه کودکان و نوجوانان اصفهانی در دستورکار سازمان قرار دارد.

وی دانش آموزان را تأثیرگذارترین قشر در فراگیری و انجام رفتارهای صحیح حوزه مدیریت پسماند دانسته و بیان کرد: اگر دانش آموزان رفتارهای صحیح از جمله کاهش تولید پسماند، تفکیک از مبدأ، همکاری با ایستگاه های بازیافت، کاهش تولید شیرابه و ... را به درستی بیاموزند، در اثر تکرار و تمرین نه تنها رفتارهای بهبود یافته در آن ها نهادینه می-شود، بلکه این رفتارها را به خانواده خود نیز منتقل کرده و آن ها را برای عمل به این آموزه ها مجاب خواهند کرد.

 صادقی تأکید کرد: نگاه سازمان مدیریت پسماند در مباحث آموزش تمرکز ویژه بر گروه های سنی کودکان و نوجوانان است و بر همین اصل هم طراحی و تدوین برنامه ها با توجه به روحیات، نیازهای آموزشی، شرایط یادگیری و علایق این گروه ها صورت می گیرد و محتواهای مناسب آموزشی در قالب جشن ، نمایش، کتاب و ... در اختیار آن ها قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه