English

در سال ۹۹؛

آب شیرین کن صد هزار متر مکعبی بندرعباس وارد مدار می شود

مدیرعامل آبفای هرمزگان خبر داد: تا سال آینده آب شیرین کن یک صد هزار متر مکعبی بندرعباس با ظرفیت کامل وارد مدار بهره برداری می شود.

آب شیرین کن صد هزار متر مکعبی بندرعباس وارد مدار می شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل آبفای هرمزگان در نشستی که با نماینده ولی فقیه در هرمزگان برگزار شد با اشاره به استفاده آبفای هرمزگان از همه ظرفیت های تامین آب موجود در کشور گفت: این استان به دلیل محدودیت منابع آبی قابل شرب نیازمند هزینه های بیشتری برای تامین آب مورد نیاز است. از این رو همه ظرفیت های آبی شامل منابع آبی زیر زمینی، سد و همچنین آب شیرین کن ها را در اختیار گرفته تا تامین آب مردم این استان با چالش کمتری مواجه شود.

وی همچنین به پراکندگی محدوده خدمات آبرسانی در استان به عنوان یکی دیگر از مشکلات بخش آبرسانی اشاره کرد و گفت: آبرسانی به شهرها و روستاهای هرمزگان به دلیل شرایط جغرافیایی خاص بر مشکلات این بخش افزوده به طوری که فاصله شرقی ترین نقطه استان با غربی ترین نقطه آن 12 ساعت است که سختی هایی را برای خدمات رسانی دارد از این رو تلاش بیشتری برای خدمات مطلوب تر نسبت به سایر نقاط کشور می طلبد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد، یکی از چالش هایی که استان ما با آن مواجه است مهاجرت از روستا به شهر است که بر اساس بررسی صورت گرفته یکی از عامل های اصلی مهاجرت خشک سالی و کم آبی است که اگر بتوانیم آب مورد نیاز روستاها را تامین کنیم جلوی مهاجرت را خواهد گرفت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در غرب هرمزگان برای تامین آب مورد نیاز مردم، افزود: در این زمینه اقداماتی نظیر تامین آب شهرستان بستک از طریق آب شیرین کن چارک در دستور کار آبفا قرار گرفته است. به گفته قصمی، این اقدام می تواند زمینه ایجاد صنعت و اشتغال را در بستک فراهم آورد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان به رفع بخشی از مشکلات آبی شهرستان بندرلنگه و جزایر استان در قالب احداث آب شیرین کن ها اشاره کرد و گفت: این مجموعه، تامین آب از طریق آب شیرین کن را به عنوان یک چشم انداز در دستور کار خود قرار داده است تا مشکلات آبی را کم کند.

وی در این زمینه گفت: تا سال آینده آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس با ظرفیت کامل وارد مدار بهره برداری می شود. همچنین احداث آب شیرین کن 50 هزار متر مکعبی نیز از دیگر اقدامات آبفا است که هم اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد و امیدواریم با تکمیل آن، تامین آب بندرعباس به پایداری لازم برسد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه