English

امین قصمی وعده داد؛

حل مشکلات تامین آب روستاهای قشم در کمترین زمان ممکن

مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: تلاش داریم در کمترین زمان ممکن با تدوین سندی با الگوریتم واحد، مشکلات تامین آب مناطق تنش زای جزیره قشم را رفع کنیم.

حل مشکلات تامین آب روستاهای قشم در کمترین زمان ممکن

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل آبفای هرمزگان، در جلسه بررسی وضعیت تامین و توزیع آب در شهرهای تنش دار هرمزگان به منظور پایداری خدمات با محوریت جزیره قشم، با اشاره به وضعیت تخصیص اعتبارات، تامین ردیف اعتباری برای پایداری آب شیرین کن های هرمزگان را ضروری دانست و گفت: برای تحقق این اعتبارات علاوه بر تلاش مدیران وزرات نیرو، کماکان نیازمند حمایت مقام عالی دولت در استان هستیم.

امین قصمی در خصوص مشکلات تامین آب روستاهای جزیره قشم، اظهار داشت: تلاش داریم به زودی با تدوین سندی با الگوریتم واحد و در کمترین زمان، مشکلات تامین آب این جزیره را مرتفع کنیم.

وی اضافه کرد: در همین رابطه ارتقاء 12 سایت آب شیرین در قالب آب شیرین کن یک صد هزار متر مکعبی شهر بندرعباس انجام می شود.

وی همچنین از بهره برداری فاز دوم آب شیرین کن بندرعباس با ظرفیت 40 هزار مترمکعب در شبانه روز در مهرماه خبر داد و گفت: تا پایان آبان ماه نیز کلیه تجهیزات لازم برای افزایش ظرفیت آن به 60 هزار متر مکعب وارد کشور می شود که با تحقق برنامه پیش بینی شده این پروژه تا خردادماه 99 با ظرفیت نهایی وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

سرپرست آبفاروستایی هرمزگان، پروژه فاز دوم پروژه های تامین آب بستک از آب شیرین کن چارک، تامین آب رویدر و غرب جاسک را از دیگر پروژه مهم در دست اجرای آبفا هرمزگان عنوان کرد.

 سید حمید رضا کشفی معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، که در این نشست حضور داشت، در این خصوص اظهار داشت: پیرو جلسات برگزار شده در تهران پیرامون وضعیت کنونی آب شرب هرمزگان، مصوباتی داشتیم که با حمایت نماینده عالی دولت در استان، در کمترین زمان ممکن مشکلات آب در مناطق تنش دار قشم مرتفع می شود. 

سید حمید رضا کشفی با تصریح بر اینکه؛ مسئله تامین آب در جزیره قشم پاشنه آشیل ما نیست، افزود: این جزیره از لحاظ تولید به سطحی رسیده است که می توانیم با رفع نقاط انفصال، بازسازی و اصلاح شبکه های توزیع و ایستگاه های پمپاژ،  بخش عمده مشکلات آب این جزیره را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین در بررسی که طی هفته آینده انجام می شود، تغییری در جانمایی آب شیرین کن ها خواهیم داشت و برای حل هرچه سریع تر مشکل آب مردم جزیره قشم، بنا داریم مشکل مناطق تنش دار را با استفاده از آب شیرین کن های موجود جزیره، در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه مرتفع نماییم.

 کشفی اظهار داشت: در مورد قشم این اطمینان را می دهیم که ظرف یک ماه آینده با ارائه یک سند راهبردى، امسال بخش عمده ای از مشکلات فنی تاسیسات تامین و توزیع آب جزیره قشم را سروسامان داده و با استفاده از تمامی ظرفیت های آبفا شهری در روستاها، وضعیت آب این جزیره را مانند سایر جزایر استان به ثبات و سطح پایدار برسانیم.

معاون بهره برداری آبفای کشور همچنین اظهار داشت: در حال حاضر حجم تولید آب از آب شیرین کن ها در سطح  کشور  490 هزار مترمکعب در شبانه روز است و 40 درصد آن در استان هرمزگان تولید می شود که بیشترین حجم تولید و تامین آب را در سطح کشور دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه