English

امین قصمی مطرح کرد؛

مشکلات بازاریابی و فروش پساب مانع ساماندهی فاضلاب بندرعباس/ساماندهی فاضلاب، مطالبه بحق مردم بندرعباس

مدیر عامل آبفای هرمزگان مشکلات بر سر راه بازاریابی و فروش پساب را از موانع اساسی در پیشرفت صحیح پروژه فاضلاب دانست و گفت: علی‌رغم تشکیل کارگروهی با همین موضوع در استانداری که نتیجه آن انعقاد تفاهم‌نامه خرید پساب از سوی شهرداری و صنایع غرب بندرعباس بود و شورای شهر نیز مصوبه‌ای در خصوص خرید پساب و استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز تصویب کرد، اما در عمل شاهد اقدامی برای تشویق سرمایه‌گذار نبودیم و تعهدات بر زمین ماند.

مشکلات بازاریابی و فروش پساب مانع ساماندهی فاضلاب بندرعباس/ساماندهی فاضلاب، مطالبه بحق مردم بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی با بیان اینکه ساماندهی فاضلاب بندرعباس دغدغه‌ و مطالبه‌ی بحق مردم است و به تعامل بین‌بخشی نیاز دارد، در تشریح آخرین وضعیت پروژه‌ی احداث، ارتقا و توسعه تاسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس بیان داشت: احداث و ارتقای تصفیه‌خانه‌ی موجود و ایستگاه پمپاژ اصلی ظرف مدت 24 ماه به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه عدم عقد نهایی قرارداد فروش پساب باعث تامین نشدن بودجه مورد نیاز این پروژه شده و  احداث تاسیسات انتقال پساب به محل مصرف را اندکی کند کرده است، ادامه داد: زمان مورد نیاز برای اجرای شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب  36 ماه است.

​​​​​​​مدیرعامل آبفای هرمزگان با بیان اینکه  شرکت سرمایه‌گذار این طرح مبلغ 2500 میلیارد ریال را در بخش‌های مختلف این پروژه سرمایه‌گذاری کرده، گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقای کمی ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب از 64 هزار به 80 هزار مترمکعب در شبانه روز و احداث خط انتقال پساب به طول 25 کیلومتر است.

قصمی بیان داشت: عملیات راهبری، نگهداری، بهره‌برداری و تعمیرات ایستگاه‌ها و تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس از سال 85 به بخش خصوصی واگذار شده است و این شرکت علی رغم موانع پیش رو سعی کرده خود را به برنامه زمان‌بندی نزدیک کند.

وی ساماندهی فاضلاب را یکی از دغدغه‌های بحق مردم بندرعباس خواند و گفت: متأسفانه پس از خروج آمریکا از توافق‌نامه برجام تمامی توافق‌های به‌عمل آمده با سرمایه‌گذاران خارجی به‌صورت یک‌طرفه لغو و کار با کندی مواجه شد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ضمن اشاره به اقدامات اساسی در راستای حذف بو از پساب بندرعباس، افزود: کیفیت پساب خروجی از ایستگاه ها مطابق با استانداردهاست.

قصمی در ادامه میزان دبی ورودی فاضلاب به تصفیه خانه را بسیار بیشتر از ظرفیت اسمی آن توصیف کرد و گفت: این موضوع نیز مساله‌ی بازسازی تصفیه خانه را با تاخیر مواجه کرده است. 

وی مشکلات بر سر راه بازاریابی و فروش پساب را نیز یکی دیگر موانع اساسی در پیشرفت صحیح این پروژه دانست و گفت: علی‌رغم تشکیل کارگروهی با همین موضوع در استانداری که نتیجه آن انعقاد تفاهم‌نامه خرید پساب از سوی شهرداری و صنایع غرب بندرعباس بود و شورای شهر نیز مصوبه‌ای در خصوص خرید پساب و استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز تصویب کرد، اما در عمل شاهد اقدامی برای تشویق سرمایه‌گذار نبودیم و تعهدات بر زمین ماند.

مدیرعامل آبفای هرمزگان در پایان خواستار تعامل تمام دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای حل معضل فاضلاب بندرعباس شد و گفت: دغدغه‌ی مردم، دغدغه‌ی ماست و تمام تلاش خود را در سال جاری برای ساماندهی فاضلاب خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی