English

خرید تضمینی سالانه ۱۵ میلیون مترمکعب آب از بخش خصوصی

مدیرعامل آبفای هرمزگان از صدور مجوز خرید تضمینی سالانه ۱۵ میلیون مترمکعب آب از بخش خصوصی برای این استان خبر داد.

خرید تضمینی سالانه ۱۵ میلیون مترمکعب آب از بخش خصوصی
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «امین قصمی» گفت: با صدور این مجوز از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، حجم خرید تضمینی آب آبفای استان از طریق ایجاد تاسیسات نمک زدایی (آب شیرین کن ها) به ۶۶ میلیون مترمکعب در سال افزایش یافت. 
وی افزود: این اقدام براساس استراتژی شرکت آب و فاضلاب استان و با هدف تامین نیاز آبی شهر بندرعباس از طریق بخش خصوصی و ایجاد تاسیسات نمک زدایی صورت گرفت. 
قصمی کمک به احیای دشت های میناب و شمیل و نیان را از دیگر دلایل آبفای هرمزگان برای پیگیری صدور مجوز خرید تضمینی آب بیان کرد و اظهار داشت: همچنین این اتفاق در راستای سیاست های تنوع بخشی به منابع آبی استان و استفاده حداکثری از پتانسیل بخش خصوصی انجام شده و بدون تردید کمک موثری در ایجاد منابع آبی پایدار استان به ویژه کلان شهر بندرعباس خواهد بود. 
مدیرعامل آبفای هرمزگان تصریح کرد: با در مدار قرار گرفتن ظرفیت های نمک زدایی بیش از ٥٠ درصد نیاز آبی جمعیت تحت پوشش آبفای استان و بالغ بر ٦٠درصد از نیاز ابی کلان شهر بندرعباس از طریق آب شیرین کن ها تامین خواهد شد. 

وی در پایان افزود: حجم خرید تضمینی آب از طریق آب شیرین کن بندرعباس و ۱۶ آب شیرین کن در حال بهره برداری ۵۱ میلیون مترمکعب است که با اضافه شدن ۱۵ میلیون مترمکعب دیگر,  این حجم به ۶۶ میلیون مترمکعب می رسد

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه