English

امین قصمی مطرح کرد؛

رفع نیاز آبی بندر خمیر با تکمیل فاز دوم آب شیرین کن بندرعباس

مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: با تکمیل فاز دوم آبشیرین کن بندرعباس، کل نیاز آبی شهرستان خمیر مرتفع می شود.

رفع نیاز آبی بندر خمیر با تکمیل فاز دوم آب شیرین کن بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل آبفای هرمزگان، افزود: هم اکنون فاز اول این پروژه با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز تامین کننده آب شرب شهرستان خمیر است و با تکمیل فاز دوم، کل نیاز آبی این شهرستان مرتفع می شود.

به گفته قصمی، آب شیرین کن بندرعباس تا پایان امسال با ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: ظرفیت فاز سوم با تکمیل خط انتقال ۳۳ کیلومتر از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی تا مخازن داماهی,  بخشی از نیاز آبی شهر بندرعباس را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص جزییات منابع آبی شهرستان خمیر گفت: منابع اصلی تامین آب این شهرستان از چاه های کهورستان بوده که با توجه به استمرار خشک سالی و محدودیت منابع آبی این منطقه، آب مورد نیاز این شهرستان از بندرعباس تامین می شده و در شرایط کنونی با تشدید محدودیت منابع آبی، سیاست استفاده از آب های غیر متعارف برای تامین آب شرب بندر خمیر اجرا شده است.

قصمی افزود: مجموع نیاز آبی شهرهای بندرعباس و بندرخمیر ۲۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است که به موازات تکمیل آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی,  پروژه ای با ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب نیز اجرایی خواهد شد. 

وی در پایان، ضمن قدردانی از صبوری و همراهی مردم و مسئولان شهرستان خمیر در مواقع بحران آب، این اطمینان را داد: با بهره برداری از این پروژه شهروندان بندر خمیر از منابع آبی پایداری برخوردار می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی