English

عبدالهاشم حسن نیا مطرح کرد؛

جاده‌های غرب هرمزگان زیر ذره‌بین سازمان راهداری

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پروژه‌ها و را‌ه‌های غرب هرمزگان بازدید کرد.

جاده‌های غرب هرمزگان زیر ذره‌بین سازمان راهداری

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالهاشم حسن نیا  معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این که در سالیان گذشته راه‌های غرب استان با عرض کم احداث شده و هم اکنون یکی از کریدورهای مهم غرب به شرق کشور محسوب می شود، گفت: این محورهای مواصلاتی باید از راه فرعی به راه اصلی و بزرگ‌راهی تبدیل شده و ارتقاء یابد که این موضوع می‌تواند منجر به حذف نقاط پرحادثه و افزایش تردد در محورها شود.

وی محور بندرعباس - بندرلنگه - عسلویه - بندر امام خمینی(ره) را یکی از محورهای شریانی و پرتردد کشور برشمرد و افزود: حمل بار از بندر شهید رجایی، بندرلنگه و بندر امام خمینی(ره) و همچنین اهمیت ویژه منطقه پارس جنوبی و اعزام زائران اربعین و عتبات عالیات از این مسیر، بر اهمیت بیش از پیش این محور افزوده است، لذا تامین ایمنی این محور  یکی از دغدغه‌های سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای است و اقدامات موثری انجام شده تا در جهت ایمن‌سازی هر چه بیشتر این محور، برنامه مدون تنظیم و اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ٥٠ درصد از راه‌های محور بندر عباس- بندر لنگه-عسلویه-بندر امام خمینی(ره) به بزرگ‌راه تبدیل شده و مابقی این مسیر نیز در چند قطعه درحال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از وضعیت راه‌های غرب استان هرمزگان بر موضوع ارتقاء ایمنی، تکمیل و حفظ و نگهداری راه‌ها و قطعات باقیمانده وقطعه درحال احداث، علائم نصب شده و همچنین عبور و مرور ایمن راه‌ها در محدوده سد آبدیه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای با ورود به حوزه  استحفاظی راه‌های شهرستان بندرلنگه از راه‌های  بندرمقام وآب‌نمای بندرچارک در بخش شیبکوه نیز بازدید کرد.

حسن نیا در بازدید از محور بندرمقام، با اشاره به شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی این منطقه، به‌منظور حفظ رویه راه‌ها، استفاده ازآسفالت سرد و در قالب عملیات سیلکت تاکید کرد و با توجه به طغیان و انسداد آب‌نمای بندرچارک در بارندگی‌های سال جاری، مقرر شد اداره کل راه وشهرسازی مربوطه، نسبت به احداث پل ٦ دهانه ٢٠ متری بر روی این آبنماکه یکی از راه های ارتباطی مهم منطقه به شمار می‌رود، اقدام کند. 

بر مبنای این گزارش حسن نیا در بازدید از جاده کمربندی بندرلنگه و ارائه راهکارهای لازم جهت تسریع در  انجام پروژه خاطر‌نشان‌کرد: بندرلنگه به لحاظ موقعیت استراتژیک پل ارتباطی میان سه استان بوشهر، فارس و خوزستان به مرکز استان هرمزگان است که به دلیل نداشتن جاده کمربندی، تردد انواع کامیون، تریلر، اتوبوس وبارهای ترافیکی ازمرکزشهرصورت می گیرد که علاوه براضمحلال سطح رویه خیابان‌ها و آسیب و خسارت به المان‌ها و مبلمان شهری، متاسفانه باعث تصادفات منجر به مرگ می‌شود.

 معاون وزیر راه و  شهرسازی از محدوده پل غار در محور بندرلنگه-بندرخمیر که بر اثر بارندگی‌های سال جاری و ریزش، قسمتی از باند سواره نیز مسدود شده  و تردد از کنارگذر خاکی صورت می گیرد، بازدید کرد و بر تسریع در انجام پروژه تاکید کرد.

گفتنی است در این سفر  مدیر‌عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور و جمعی از مسئولان و مدیران استانی نیز حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه