English

معاون استاندار فارس در جلسه شورای مهارت تأکید کرد:

اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه کنونی

معاون استاندار فارس در جلسه شورای مهارت بر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه کنونی تأکید کرد.

اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه کنونی

به گزارش خبرگزاری موج فارس، یداله رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در جلسه شورای مهارت گفت: اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه کنونی و با توجه به نرخ بیکاری در سطح جامعه و به خصوص تحصیل افراد تحصیل کرده بر کسی پوشیده نیست.

وی یکی از موضوعات جدی دولت را ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، عشایر و شهر های کمتر از 10 هزار نفر عنوان نموده و اظهار کرد: برای اجرایی کردن این موضوع بایستی عزم خود را جزم نموده و از وقت حداکثر استفاده را ببریم.

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: شورای مهارت استان می تواند در آینده به یک مرکز سیاست گذاری و سازمان دهی ارائه آموزش های مهارتی در استان تبدیل شود.

معاون استاندار فارس در ادامه با توجه به فرآیند برنامه اجرایی توانمندسازی و مهارت آموزی نیروی کار عنوان داشت: این فرایند پنج گام دارد که گام نخست نیاز سنجی آموزشی، گام دوم برنامه ریزی و اجرای آموزش، گام سوم ارزیابی و نظارت بر دوره های آموزشی، گام چهارم تهیه بانک اطلاعات مهارت آموختگان و معرفی جهت ثبت طرح در سامانه اعطای تسهیلات و گام پنجم، رهگیری و پایش میزان اشتغال یافتگی کارآموزان می باشد .

در این جلسه، همچنین کوشکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس ضمن تشریح دستور العمل اجرایی این شورا گفت: هدف از تشکیل این شورا به طور خلاصه توانمند سازی از طریق مهارت آموزی نیروی کار در جامعه هدف، با توجه به نیازهای آموزشی اعلام شده از سوی دستگاه های اجرایی می باشد.

وی دریافت نیاز های آموزشی از دستگاه های اجرایی استان، دریافت رسته های اولویت دار از معاونت اشتغال، بررسی وتصویب اولویت برنامه های آموزشی بر اساس نیاز سنجی صورت گرفته و رسته های اولویت دار، تهیه تقویم آموزش مهارتی مورد نیاز دستگاه های اجرایی بر اساس اولویت ها، هماهنگی با نهادها، سازمان ها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی به منظور بسیج امکانات آموزشی، شناسایی شرکت ها و موسسات واجد شرایط جهت برگزاری دوره های آموزشی، پیش بینی و بر آورد بودجه سنواتی طرح جهت تصویب در کارگروه استانی و کمیته ملی آموزش ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای برنامه های آموزشی، ارایه گزارش دوره ای به کارگروه استانی و کمیته ملی آموزش، ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای برنامه های آموزشی، ارایه گزارش دوره ای به کارگروه استانی و کمیته ملی آموزش و سایر وظایفی که به تشخیص رئیس شورای مهارت استان تکلیف می گردد را به عنوان بخشی از شرح وظایف شورا بیان نمود.

کوشکی در پایان یاد آور شد که شورای مهارت شهرستانهای استان فارس با حضور فرمانداران و اعضای شورای اشتغال تاکنون در تمامی شهرستان های استان فارس با محوریت آموزش فنی و حرفه ای تشکیل شده است.

به گزارش موج، ترکیب اعضای شورای مهارت استان را استاندار فارس به عنوان رئیس شورا، مدیر کل آموزش  فنی و حرفه ای به عنوان دبیر شورا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ریس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری و مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری تشکیل می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه