English

مدیرکل شیلات هرمزگان؛

ایران در تولید میگو دارای رتبه‌ی دهم در جهان است

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: بر اساس آمار سازمان جهانی فائو ایران در تولید میگو دارای رتبه‌ی دهم در جهان است و پیش بینی می شود که با افزایش تولید در سال جاری این رتبه ارتقا داشته باشد.

 ایران در تولید میگو دارای رتبه‌ی دهم در جهان است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «محسن یکتاپور»، صبح امروز در یک نشست خبری با اشاره به فعالیت 4600 شناور صنعتی و سنتی در هرمزگان گفت:  این استان با دارا بودن 22 بندر صیادی و 20 درصد از جمعیت صیادان کشور یک استان شیلاتی مهم کشور است.

وی ادامه داد: این استان رتبه‌ی اول صید و صیادی و صادرات آبزیان در کشور را داراست و این چرخه باعث اشتعال‌زایی 3000 نفر بوده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به رتبه‌ی هرمزگان در صادرات آبزیان در کشور، گفت: در سال جاری تاکنون میزان  18 هزار تن میگوی پرورشی صادرشده که ارزآوری 130 میلیون دلاری به همراه داشته است.

یکتاپور در ادامه بیان داشت: در سال گذشته 15 هزار تن محصول از سایت پرورش میگو به‌دست‌آمده و پیش‌بینی می‌شود که امسال با افزایش 8 هزار تنی 23 هزار تن از سطح مزارع برداشت شود.

وی در ادامه بابیان اینکه کشور ایران 180 هزار هکتار اراضی پرورش میگو را داراست گفت: بر اساس آمار سازمان جهانی فائو ایران در تولید میگو دارای رتبه‌ی دهم در جهان است و پیش‌بینی می‌شود که با افزایش تولید در سال جاری این رتبه ارتقا داشته باشد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به تولید ماهیان خاویاری برای اولین بار در شهرستان حاجی‌آباد گفت: با توجه به وجود استخرهای ذخیره‌ی آب در زمین‌های کشاورزی استان، می‌توانیم درزمینه‌ی پرورش خاویار نیز فعال باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه