English

دستیار نویسنده سریال "آنام" در گفت و گو با موج:

فرهنگ آذربایجان از مولفه های اصلی سریال آنام است/آذربایجان شرقی جایگاه مناسبی در میان سریال های تولیدی استانی ندارد

دستیار نویسنده سریال "آنام" گفت: به نظرم آذربایجان شرقی جایگاه مناسبی در میان سریال های تولیدی استانی ندارد.

فرهنگ آذربایجان از مولفه های اصلی سریال آنام است/آذربایجان شرقی جایگاه مناسبی در میان سریال های تولیدی استانی ندارد

یوسف امجدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج  در تبریز ، طی سخنانی با اشاره به وضعیت سریال های تولیدی در آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به بضاعت همکارانم در سطح استان، کارهای خوبی ساخته می شود ولی کافی نیست ، معتقدم که با بهره مندی از یک داستان قوی و پرمحتوا که ظرفیت های فرهنگی آذربایجان را به نمایش بگذارد ،  می توان سریالی ساخت که برای جذب مخاطبان در همه سطوح ، کاربرد داشته باشد ، همان کاری که ما در سریال آنام کردیم و آنجا هم یکی از مولفه های اصلی و زیر بنایی ما فرهنگ آذربایجان بود.

وی ادامه داد: در برخی شبکه های استانی کشور، کارهای سریالی خوبی ساخته می شود ولی به نظرم آذربایجان شرقی با توجه به عظمت و شکوه خود نیازمند فعالیت بیشتری در این زمینه است. وی یاد آور شد که سیمای استان آذربایجان شرقی رتبه سوم کشوری را دارد، که جایگاه بدی نیست، ولی این رتبه با توجه به شان و جایگاه شهر اولین ها می باید اولین باشد.

وی تاکید کرد: یکی از دلایل این موضوع را با توجه به حوزه کاری خودم در حوزه سناریو و ناشی از کمبود قصه و داستان به روز و جذاب برای مخاطب می دانم و سختی کار همینجاست ، چرا که یک فیلمنامه خوب در حداقلش، باید بتواند  مخاطب را تا 40 قسمت و بیشتر با خود همراه کند.

امجدی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این که سریال تلویزیونی  "آنام" در 65 قسمت تولید شده است، گفت: کارهای اولیه این سریال از حدود دو سال قبل شروع شد که بعد از طی مراحل مربوط اکنون در شبکه سه سیما پخش می شود.

سریال آنام

وی افزود: تا جایی که بنده اطلاع دارم طبق نظر سنجی های صورت گرفته  سریال آنام قبل از عید نوروز و برنامه های نوروزی، جز پربیننده ترین سریال های تلویزیونی در طی 10 سال اخیر کشور بوده، ساخت این سریال نقش مهمی در شناساندن زیبایی های طبیعی منطقه ارسباران و فرهنگ دیرینه آذربایجان داشته اشت که علاوه بر تاثیر فرهنگی می تواند  برای توسعه صنعت گردشگری هم موثر  باشد و مدیران استانی باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی داستان جذاب و به اصطلاح پر ملات این سریال را از جمله عوامل موفقیت این سریال دانست که توانست مخاطب زیادی جذب کند و البته بدیهی است که دیگر بخش ها نیز نقش مهمی در این موضوع داشتند.

یوسف امجدی به طور کلی سینما را اساسی ترین پل از دل مردم به سوی مردم دانست که مسائل جامعه و رفتارهای اجتماعی را از سطح جامعه دریافت و آنها را در قالب صنعت بازنمایی به خود مردم منعکس می کندتاتوجه همگانی بر امری صورت گیرد و در این میان مدیوم تلویزیون با مخاطبان بیشتر و فراگیرش ، نقش پر رنگ تری دارد.

 شورای فرهنگ عمومی استان  با جدیت بیشتری برگزار می شود

وی در ادامه  گفتگوی خود با خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز، ضمن تقدیر از توجه ویژه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به برگزاری شورای فرهنگ عمومی در استان، تاکید کرد: با توجه به دغدغه های فرهنگی حجت السلام آل هاشم و حضور پررنگ ایشان در میان مردم، شورای فرهنگ عمومی استان با جدیت بیشتری برگزار می شود و البته در سال های گذشته نیز فعالیت هایی در این راستا انجام شده بود که تا این حد منسجم به نظر نمی رسید.

 وی یاد آور شد: حجت السلام آل هاشم موهبتی ارزشمند برای استان هستند که باعث ایجاد انسجام و همدلی بین مردم و مسئولان و امیدواری در میان آنان بیشتر شده است.

وی پیشنهاد کرد که جلسه های شورای فرهنگ عمومی به طور تخصصی و با حضور نمایندگانی از بخش های مختلف هنری از قبیل شاعر، نویسنده، نقاش وهنرمندان تجسمی ، فیلمنامه، کارگردان و بازیگر و ... برگزار شود تا تصمیمات اجرایی تر و کاربردی تری در این شورا گرفته شود و ما شاهد اعتلای فرهنگ و هنر استان باشیم.

وی در خصوص همکاری خود با امیر عباس پیام گفت: بدون شک پیام را در این حوزه استاد و افتخار همراهی ایشان را برای خودم غنیمتی بزرگ می دانم و هر زمان که این امکان برایم فراهم شود با افتخار پذیرا خواهم بود.

وی بیان کرد: البته در صورت ایجاد فضای همکاری و حمایت و با توجه به حضورم در اینجا، راغب به فعالیت در تبریز هستم تا فرهنگ و آداب و رسوم آذربایجان عزیزمان را هر چه بیشتر و بهتر به نمایش بگذاریم.

امجدی در پایان در خصوص کارهای آینده خود، گفت: در حال نوشتن دو فیلم نامه در حوزه سریال هستیم و احتمالا یک کارهم برای پخش خانگی آماده کنیم که در حال حاضر در مرحله نگارش سریالی آنها هستیم  و امیدواریم تا شهریور مراحل پیش تولید اتمام و تصویر برداری آغاز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه