English

اطلاعیه مهم سازمان آتش نشانی رشت به علت برودت هوا و استفاده از وسایل گرمایشی

شهروندان هوشیار باشند، لانه گذاری پرندگان دردسر ساز نشود چرا که یکی از عوامل تولید گاز منوکسید کربن، انسداد مجرای دودکش ها به علت لانه گذاری پرندگان است.

اطلاعیه مهم سازمان آتش نشانی رشت به علت برودت هوا و استفاده از وسایل گرمایشی

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، بابک رمضانی گفت:  شهروندان هوشیار باشند،  تکنولوژی همانطور که می تواند باعث رفاه زندگی انسان ها شود، عدم استفاده صحیح از آن موجب آسیب و ضرر و زیان خواهد بود.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت با اشاره به کوچ پرندگان مهاجر در فصول بهار و تابستان، افزود: این پرندگان در داخل شهر در نقاط خاصی از منازل مسکونی مثل درون لوله بخاری، لوله آبگرمکن،  لوله های شوفاژ خانه برای خود لانه کوچکی را جهت اسکان موقت ایجاد می کنند که با فرارسیدن فصول سرد و با بجا گذاشتن آشیانه خود در مجاری خروجی گاز CO  و مسدود کردن این مجاری موجب برگشت گازهای حاصل از سوختن انرژی  را به داخل محیط  ایجاد خواهند کرد که این گاز کشنده است.

رمضانی با  توجه به سرد شدن هوا به استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد تاکید داشت و افزود: همه ساله با توجه به بهره برداری ناصحیح از بخاری های گازی و عدم توجه به نظافت و مسدود شدن لوله های بخاری، شاهد مشکلات و حوادث گوناگون هستیم که به شهروندان اکیدا توصیه می شود؛ حتما نسبت به سالم بودن بخاری ها و مسدود نبودن لوله های بخاری ها اطمینان کامل حاصل کنند تا شاهد حوادث ناگوار بخصوص مرگ خاموش نباشیم.

گفتنی است؛  با سوختن گاز طبیعی، بخار آب و دی اکسید کربن در هوا منتشر می شود، چنانچه به هر دلیلی احتراق ناقص رخ دهد گاز منوکسید کربن هم تولید و در صورت عدم وجود دودکش استاندارد این گاز مسموم، بسیار سریع از طریق ریه ها وارد خون شده و جای اکسیژن را گرفته و موجب مسمومیت و مرگ انسان ها خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه