English

رئیس کمیسیون ترافیک شورا تاکید کرد:

ایجاد مرکز ثبت تخلفات در رشت به زودی راه اندازی می شود

چهارمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت در تالار شورا برگزار شد. در این جلسه، راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت ابلاغ شده از سوی وزرات کشور بحث و بررسی شد.

ایجاد مرکز ثبت تخلفات در رشت به زودی راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، اسماعیل حاجی پور رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا، با اشاره به ناراحتی قلبی جلال الدین شکریه، عضو کمیسیون ترافیک شورا ابراز امیدواری کرد، وی هرچه سریعتر بهبود یابند.

حاجی پور همچنین انتخاب حجت جذب، را به عنوان رئیس شورای شهرستان رشت، تبریک گفت و برای ایشان نیز آرزوی توفیق کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مشاوران کمیسیون ترافیک خواست تا طرح هایی که نیازمند مصوبه شوراست، به کمیسیون ارایه دهند.

حاجی پور  با اشاره به ایجاد مرکز کنترل ترافیک شهر رشت و همچنین ایجاد مرکز ثبت تخلفات تصریح کرد: با راه اندازی ۷۰  دوربین ترافیکی و ثبت تخلفات نظم و انضباطی در  حوزه قوانین رانندگی در سطح شهر ایجاد می شود.

رئیس کمیسیون ترافیک شورا ابراز کرد: برای راه اندازی این مرکز گام به گام باید عمل کرد. مرکز راهور با هدایت سرهنگ محمدی و سرپرست شهرداری ۹۰ میلیون تومان برای ایجاد مرکز ثبت تخلفات هزینه می کند و نباید مانعی برای ایجاد ۲۹ دوربین که می خواهیم راه اندازی کنیم، ایجاد شود.

حاجی پور ابراز کرد: باید مرکز کنترل ترافیک و مرکز ثبت تخلفات رشت به کمک شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی ایجاد شود . بنابراین باید اولین کار راه اندازی اتاق راهور این مرکز باشد و گام به گام  برای تجهیز این مرکز اقدام کرد.

پارسا، مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا گزارشی از راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت ارایه داد.

مشاور کمیسیون حمل و نقل شورا، در مورد قرارداد خرید دوربین های ثبت تخلف در مسیر خط ویژه و همچنین افتتاح مرکز کنترل ترافیک نیز گزارشی ارایه داد و تاکید کرد: برای اجرای این دو مورد، نیازمند ۳۵۰ میلیون تومان بودجه است که طبق صحبت قبلی شهرداری باید ۹۰ میلیون تومان را هر چه سریعتر واریز نماید  تا ظرف ۱۵ روز دیگر بخشی از کار اجرا شود.

وی ابراز کرد: در حال حاضر برای راه اندازی مرکز کنترل ترافیک ۱۵۰ میلیون تومان هم بدهی به شرکت طرف قرار داد داریم و ۵۰درصد آن را شرکت راضی شده با شهرداری تهاتر نماید.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به وضعیت مالی شهرداری گفت: ۹۰ میلیون تومانی که برای راه اندازی سالن مرکز کنترل ترافیک مورد توافق قرار گرفته است، تا فردا شهرداری واریز می کند اما راه اندازی خرید دوریبن و باقی تجهیزات نیز هزینه بر است و نرم افزارهای لازم هم باید خریداری شود تا کل سیستم راه بیفتد.

یکی از مشاوران کمیسیون با اشاره به مرکز مدیریت ترافیک شهر تهران گفت: سالهای ۶۳ تا ۸۰ مرکز مدیریت ترافیک در تهران راه اندازی شد و لی در سال های ۸۳ به این نتیجه رسیدند که این مرکز در حوزه ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی  نقشی ندارد و با آلودگی هوا عملا دوربین ها امکان ثبت پلاک را ندارند و بعد از ان  باید به دنبال  ایجاد مرکز کنترل ترافیک رفت تا علاوه بر ثبت تخلفات، مدیریت کنترل ترافیک و هدایت و مدیریت گلوگاه های ترافیکی را هم بر عهده دارد.

تن زاده افزود: اگر در رشت تنها به دنبال ایجاد مرکزی برای ثبت تخلف باشیم، با اینهمه هزینه دوباره راه رفته را باید طی کنیم در صورتی که رشت ابتدا نیازمند یک مرکز جامع کنترل ترافیک است.

سرهنگ محمدی، ایجاد مرکز ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی را نیاز ضروری شهر رشت خواند و تاکید کرد: علاوه بر ایجاد این مرکز اصلاح هندسی معابر و.. هم باید در دستور کار شهرداری و راهنمایی و رانندگی قرار گیرد.

مشاور کمیسیون ترافیک شورا تصریح کرد: ایجاد مرکز کنترل ترافیک دستور العمل وزارت کشور است و تمامی دستور العمل ها  هم  از وزارت کشور ابلاغ شده است.

سرهنگ حسینی دیگر مشاور کمیسیون نیز از ۲۹ دوربین اماده بهره برداری خبر داد و افزود: ۲۲  دوربین نصب شده کارکرد نظارتی هم دارد و دیگر نهادهای امنیتی و همچنین پلیس راهور هم در حال استفاده از این دوربین هاست. فلسفه ایجاد مرکز کنترل ترافیک، برای مدیریت ترافیک است نه  فقط ثبت تخلفات. در این مرکز تنها دو نفر پلیس است و باقی کارشناسان ترافیک حضور دارند که کارشان تحلیل داده ها و آمارهای ارایه شده توسط این دوربین هاست.

تن زاده تاکید کرد:  اگر ایجاد مرکز ثبت تخلفات در رشت تنها برای ثبت تخلف است،  دوباره باید مانند شهر تهران  به دنبال ایجاد مرکز  دیگری برای ثبت تخلف در تخلف  باشید. بنابراین برای پرهیز از هزینه های اضافی لازم است ابتدا  مشخص شود ایجاد چنین مرکزی برای چه کارکردی قرار است ایجاد گردد.

حاجی پور تصریح کرد: اکنون تنها به دنبال راه اندازی این مرکز هستیم. ایجاد چنین مرکزی تنها ثبت تخلفات نخواهد بود و پلیس راهور هم می تواند گلوگاه های ترافیکی را برای مردم اطلاع رسانی کند.

رئیس کمیسیون ترافیک یادآور شد: قطعا ایجاد چنین مرکزی یک منظوره نخواهد بود. تا فردا شهرداری باید ۹۰ میلیون تومان برای فاز نخست این مرکز هزینه کند. هفته اتی باید میزان پیشرفت فیزیکی ایجاد مرکز کنترل ترافیک به شورا گزارش شود.

بررسی نامه ریاست شورا در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی طبق ضوابط بودجه سال جاری، دستور دوم جلسه کمیسیون ترافیک بود.

رضا رسولی گفت: با وجود مشاوران خوب کمیسیون ترافیک شورا از جمله جناب سرهنگ محمدی، کمیسیون ترافیک اقدام های خوبی دارد. مرکز کنترل ترافیک توسط سرهنگ محمدی قبلا ایجاد شده است. و امیدواریم هرچه زودتر این مرکز با تجهیزات کامل در رشت ایجاد گردد.

عضو کمیسیون ترافیک شورا در مورد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ادامه داد: استفاده از خودروهای منطقه ازاد یک فرصت است که باید استفاده کنیم. تاکنون پیشنهادهای خوبی برای نوسازی اتوبوسرانی شده است نظیر استفاده از وام های کم بهره از طریق صندوق کار آفرینی امید که باید برای بررسی پیشنهادها و گزارش بهترین گزینه بهتر است یک کارگروه ایجاد گردد تا در مدت دو هفته آتی پیشنهادها را بررسی نمایند.

رسولی تاکید کرد: با نگاه مثبت پلیس راهنمایی رانندگی می توان موضوع پلاک منطقه ازاد را برای اتوبوسها و تاکسی ها حل نماییم. در برخی از شهرهای گیلان از پلاک منطقه ازاد در تاکسیرانی استفاده شده است.

وی ابراز کرد: استفاده از این خودروها مستلزم ایجاد تسهیلاتی برای تاکسیداران است تا بتوانیم خودروهای تاکسی را هم نوسازی نماییم.

حاجی پور با اشاره به ۶۰۰۰ تاکسی فعال در رشت گفت: ساماندهی تاکسی داران با ایجاد کارگروه ویژه ای و نوسازی این ناوگان ضروری است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری هم گفت: در یک ماه اخیر همچنان پیگیر نوسازی با استفاده از خودروهای منطقه ازاد بودم و با شرکت های فعال در این حوزه هم گفتگوهایی صورت گرفته است. خودروهای اماده موجود است ولی مشکل تاکسیداران هستند که باید شرایطی برای استفاده از تسهیلات برای ایشان فراهم کنیم. استفاده از وام ۱۸میلیون با ضمانت های بانکی خواسته شده برای تاکسیداران سخت است.

محمد حسن عاقل منش دیگر عضو کمیسیون ترافیک شورا نیز گفت: حضور در عزاداری های حسینی توفیقی است و از خداوند می خواهم بینش ما را از حماسه حسینی افزون نماید.

عضو شورا افزود: در برخی مسیرها تجاربی هست که می تواند به ارتقای خدمات کمک نماید. نقد دکتر تن زاده نکته ای است که باید به ان توجه کرد. اگر الزام به ایجاد چنین مرکزی داریم و ناچار به احداث مرکز ثبت تخلفات هستیم، اما نیاز است اشتباهات شهرهای دیگر را مرتکب نشویم. و باید با اگاهی به دنبال ایجاد چنین مرکزی باشیم.

وی از دکتر تن زاده خواست تا نقدهای وارده ایجاد مرکز ثبت تخلفات دیگر شهرها را در جلسه دیگر کمیسیون و یا کارگروه تخصصی ارایه دهند تا ایجاد این مرکز ارتقا یافته در رشت باشد.

عاقل منش گفت: در مسیر بی را تی شاهد تخلفات و حوادث هستیم و باید این مسیر مورد بازبینی قرار گیرد و اگر به نتیجه رسیدیم، حتی نرده های مسیر خط ویژه را هم جمع کنیم.

عضو شورا همچنین خواستار ارایه گزارش از مصوبه شورای چهارم در مورد احداث رینگ دور شهر شد و تاکید کرد: برخی معابر با بازگشایی چند مسیر بخش زیادی از مشکل ترافیکی رشت حل می شود.

وی همچنین خواستار بازنگری مسیر بی ار تی شد و تاکید کرد: بازنگری در پیاده راه فرهنگی با رویکرد ترافیکی هم ضروری است تا با ایجاد مسیرهای دسترسی و یا ایجاد خط کندرو ترافیک و بن بست مرکز شهر باز شود.

عاقل منش تاکید کرد: باید شهروندان شاهد باشند که کمیسیون ترافیک شورا برنامه هایی برای کاهش ترافیک دارد.

رئیس کمیسیون ترافیک شورا با اشاره به بازگشایی مسیر کانال ژ۵ و بازگشایی محور امام علی گفت: این موارد موجب می شود گره های ترافیکی شهر تا بخش زیادی باز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی