English

با حضور فعالان رسانه‌ای

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم حججی در گرگان برگزار شد

آیین بزرگداشت شهید مدافع حرم محسن حججی و سالروز شهادت امام جواد(ع) عصر امروز با حضور فعالان رسانه‌ای و اجتماعی و فرهنگی استان گلستان در گرگان برگزار شد.

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم حججی در گرگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله سیدحبیب الله قدمی استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در آیین بزرگداشت شهید مدافع حرم محسن حججی و شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: در سیاست اسلام عافیت‌طلبی یکی از معضلات جامعه است، برخی افراد در زمان طاغوت به گونه‌ای زندگی می‌کند که شاه از آنها ناراحت نباشد و در دوران حکومت اسلامی به گونه زندگی می‌کند که حاکم اسلامی چیزی نگوید.

وی اذیت‌پذیری در راه دین را یکی از ویژگی شهدا مدافع حرم مانند شهید حججی دانست و گفت: شهدای مدافع حرم برای دفاع از اسلام هزاران کیلومتر آن طرف‌تر از اسلام دفاع می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر نخواهیم در راه اسلام اذیت نشویم دیگر نمی‌توانیم به عنوان مسلمان زندگی کنیم.

قدمی با اشاره به اینکه ظلم‌پذیری در جایی که اسلام عزت پیدا کند یکی از سیره ائمه اطهار و پیامبر اکرم (ص) بود، افزود: در تاریخ اسلام به پیامبر(ص) و امام علی (ع ) توهین شد و مسلمان واقعی در آن دوران در صف یاران پیامبر ایستادند.

قدمی گفت: اذیت‌پذیری یکی از ویژگی شهدای مدافع حرم مانند شهید حججی است و این سرلوحه پیامبر اکرم (ص) است.

وی افزود: مسلمانان و ائمه معصوم و شهدایی مانند حججی اولویت نخست‌شان دین بوده و امروز باید بیندیشیم من و شما درد دین داریم یا خیر؟

قدمی گفت: شهادت شهدای مدافع حرم و امام معصومی مانند امام جواد(ع) این است که به دست افرادی که مدعی اسلام بودن به شهادت رسیدند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: نخستین فردی که پس از پیامبر(ص) با مسلمانان وارد جنگ شد امام علی(ع) بود و افرادی که همراهی این مسیر نکردند نتوانستند به این نتیجه برسند که آیا می‌شود فردی که مدعی اسلام است و خود را حافظ قرآن می‌داند وارد جنگ شد.

وی با بیان اینکه پیوسته در اسلام با خوارج و غاصبان  درگیر بودیم، گفت: در اسلام می‌بینم که یک دسته از مسلمانانی که به دنبال مال و ریاست به کشتن مردم دست می‌زنند، اما شهید حججی به دست خوارج کشته شد.

قدمی با بیان اینکه تفکر خوارج از بین نرفته است، افزود: امام علی (ع) پس از جنگ خوارج فرمودند که خوارج یک تفکر است و آنها در نطفه‌های نسل‌های آینده زنده می‌شوند و ما در آینده نیز با تفکر خوارج رو به رو می‌شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه