English

مدیرکل امور مالیاتی گلستان

۴۱۴ میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی استان گلستان محقق شد

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: ۴۱۴ میلیارد تومان تحقق درآمد مالیاتی در استان داشتیم که نسبت به مصوب سازمانی ۱۱۱ درصد رشد را شاهد بودیم.

۴۱۴ میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی استان گلستان محقق شد

به گزارش خبرگزاری موج، علی اصغر هزار جریبی صبح امروز در دیدار مدیران و مسئولان امور مالیاتی استان با نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی اداره کل امور مالیاتی وصول درآمدهای مالیاتی در استان است که سال گذشته با تلاش مجموعه همکاران توانستیم به تحقق درآمدهای مالیاتی در استان دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: میزان تحقق درآمد مالیاتی تکلیف شده استا نی در سال گذشته 343 میلیارد تومان و میزان تحقق درآمد مالیاتی سازمانی 375 میلیارد تومان بود، که با تلاش همکاران 414 میلیارد تومان تحقق درآمد مالیاتی داشتیم که نسبت به مصوب سازمانی 111درصد رشد و نسبت به مصوب استانی 120 درصد تحقق درآمد مالیاتی را شاهد بودیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان به عوارض واریزی به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان از محل مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده 5 درصد وارد خزانه، یک درصد مربوط به بیمه سلامت و 3 درصد به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان تصریح کرد: در سال گذشته از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده 94میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شد.

هزارجریبی اظهار کرد: یکی از دلایلی که سبب شد در چند سال گذشته به تحقق درآمدهای مالیاتی دست بیابیم تعامل خوب با اصناف، تقسطی بدهی‎ها، بخشودگی جرایم مالیاتی است که سال گذشته 20 میلیارد تومان بخشودگی جریمه مالیاتی در استان داشتیم و 45 میلیارد تومان در این رابطه مالیات وصول شد.

وی به رشد تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشاره کرد و افزود: در سال جاری 64 هزار نفر نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کردند که نسبت به سال گذشته شاهد رشد 103 درصدی بودیم و 40 هزار اظهارنامه به صورت خوداظهاری است.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان هم در این جلسه پرداخت مالیات را یک تکلیف و وظیفه برای مردم عنوان کرد و گفت: مردم باید احساس کنند مالیاتی که پرداخت می‎شود صرف توسعه کشور خواهد شد از اینرو پرداخت مالیات به یک تکلیف و وظیفه برای مردم تبدیل می‎شود.

وی اظهار کرد: مالیات در توسعه کشور نقش مؤثری خواهد داشت ،در شرایط کنونی باید کشور از طریق مالیات اداره شود نه از سرمایه‎ها ملی. بسیاری از کشورها بیشتر هزینه های خود را از راه مالیات تأمین می کنند و کشور ما نیز باید به همین سو پیش برود.

نورمفیدی تصریح کرد: هرچه در تحصیل درآمدها وابستگی به سرمایه‎های ملی کم شود به نفع ملت و دولت خواهد بود بنابراین اگر بنا باشد درآمدها از سرمایه‎ها منفک شود از طریق مالیات حاصل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه