English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه:

با ارتقای فرهنگ کار منازعات کارگری کارفرمایی کاهش‌یافته است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با ارتقای فرهنگ کار و تعاملات فی‌مابین کارگر و کارفرما منازعات کارگری کارفرمایی نسبت به سنوات قبل بسیار کاهش داشته است.

با ارتقای فرهنگ کار منازعات کارگری کارفرمایی کاهش‌یافته است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، نشستی صمیمی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، رئیس اداره شهرستان، معاون و کارشناسان روابط کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کانون شورای اسلامی کار کشور و دبیر اجرایی خانه کارگر استان، رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان کارگران، کارفرمایان در هیات حل اختلاف در محل اتاق خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه برگزار شد.

داود یاوری در این نشست صمیمی با اشاره به تعامل میان نمایندگان کارگران و کارفرمایان گفت: یکی از وظایف و رسالت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم روابط و مناسبات کار و تولید است و یکی از مراجعی که می‌تواند در این عرصه نقش‌آفرین کند هیاتهای تشخیص و حل اختلاف است. کارگر، کارفرما و دولت سه ضلع مثلث را تشکیل می‌دهند که مکمل یکدیگرند و بایست مدافع حقوق خود و یکدیگر باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: قانون کار یکی از مهم‌ترین قوانین سیاسی- اجتماعی کشور است. هر یک از نمایندگان و مراجع تصمیم‌گیری حل اختلاف مدافع حق می‌باشند و صرفاً نباید با تعصب به‌عنوان نماینده قشر خاص کارگر و یا کارفرما علیه طرف مقابل اظهار عقیده و صدور رأی نمایند. کارگر و کارفرما مکمل و لازم و ملزوم یکدیگرند و بر این اساس نمایندگان هر یک از طرفین نمایندگان حق هستند نه نماینده طرف خاص.

وی ادامه داد: خوشبختانه با ارتقای فرهنگ کار و تعاملات فی‌مابین کارگر و کارفرما منازعات کارگری کارفرمایی نسبت به سنوات قبل بسیار کاهش داشته که امیدواریم با اجرای تمهیداتی مانند آموزش کارگران بدو ورود به واحدهای کاری و تعاملات هرچه بیشتر ایشان و ایجاد رابطه استادشاگردی منازعات کارگری و کارفرمایی را به حداقل ممکن برسانیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ازآنجاکه حفظ و صیانت از نیروی کار از اولویت‌های جامعه می‌باشد و محیط‌های کاری سخت و زیان‌آور به نیروی انسانی، منابع مالی و نهایتاً جامعه آسیب می‌رساند لذا می‌بایست با تعامل هر چه بیشتر میان کارگران، کارفرمایان و کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نسبت به رفع و اصلاح محیط‌های سخت و زیان‌آور در محیط‌های کاری اقدام نمود.

گفتنی است: در پایان این نشست هر یک از حاضرین به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در جهت رسیدن به وحدت رویه مشترک عنوان نمودند و اعتبارنامه اعضای هیات تشخیص نیز به 9 تن از نمایندگان کارفرمایان برای مدت 2 سال حضور در جلسات تقدیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه