English

استاندار اردبیل در نشست با فعالان محیط زیست:

یکی از حلقه‌های مهم ثروت‌آفرین در استان منابع طبیعی است

استاندار اردبیل گفت: این استان دارای منابع طبیعی خدادادی است که باید ضمن حفظ این موهبت، زمینه‌های ثروت‌آفرینی از آن را برای مردم منطقه فراهم کرد.

 یکی از حلقه‌های مهم ثروت‌آفرین در استان منابع طبیعی است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، سیدحامد عاملی در نشست با جمعی از اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه محیط زیست اظهار کرد: الگوبرداری از مدل‌ها و شیوه‌های حفاظت از منابع طبیعی و ایجاد دهکده‌های گردشگری و بوم‌گردی از جمله راهکارهایی است که می‌توان با آن زمینه جذب گردشگران بیشتر را برای استان فراهم کرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در عین حفظ محیط زیست می‌توانیم پیشرفت نیز داشته باشیم، افزود: در مناطق مختلف دنیا نمونه‌هایی از پارک‌های ملی حفاظت‌ شده با هدف گردشگری ایجاد شده است.

عاملی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته در ۲ سال اخیر برای رونق تولید و اقتصاد گفت: برنامه‌ریزی برای افزایش تولید ثروت در همه حوزه‌ها از جمله گردشگری در استان اردبیل انجام گرفته که بر اساس گزارش فعالان این بخش، افزایش حضور گردشگران و درآمد حاصل از آن را طی ۲ سال گذشته شاهد هستیم.

وی با یادآوری نقش مهم دانشگاه و فعالان زیست محیطی در ارائه راهکارهای علمی برای حفاظت و بهره‌برداری سالم از منابع طبیعی، ادامه داد: از پیشنهادها و نظریات علمی سازنده در راستای پیشرفت استان اردبیل و رشد اقتصادی منطقه استقبال می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: دانشگاهیان باید با نگاه حل مسائل نسبت به ارائه راهکارها و گفتمان‌سازی اقدام کنند تا مسئولان استان هم در ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه، این راهکارها را مورد استفاده قرار دهند.

بر اساس این گزارش فعالان محیط زیست استان هم در این نشست دغدغه‌های خود را برای صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست مطرح کردند.

تشکیل کارگروه حمایت از محیط زیست در استانداری، اجرای طرح احیای جنگل فندقلو، مدیریت رود ارس، ایجاد روستاهای سبز با رویکرد حل مشکلات اشتغال، لزوم حفظ اکوسیستم طبیعی روستاها، مدیریت پسماندهای روستایی، آموزش شهروندان بویژه کودکان از مهم‌ترین مسائل مطرح شده از سوی فعالات محیط زیست استان در این نشست بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه