English

غرس بیش از ۲میلیون اصله نهال در استان اردبیل

استاندار اردبیل از غرس بیش از ۲میلیون اصله نهال در سطح استان اردبیل خبر داد.

غرس بیش از ۲میلیون اصله نهال در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو در همایش حافظان منابع طبیعی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه با غرس بیش از ۲میلیون اصله نهال در استان اردبیل گفت:با اجرای طرح هایی از قبیل هر خانوار یک نهال، هر جوان یک نهال و به یاد هر شهید یک نهال سرانه فضای سبز و جنگل کاری در استان را بهبود بخشید.

وی حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه عمومی دانست و افزود: تک تک افراد برای حفظ منابع طبیعی مسئولیت دارند و یگان حفاظتی منابع طبیعی علاوه بر حفاظت منابع ملی باید حافظ درختان غرس شده نیز باشند.

استاندار اردبیل طبیعت ورودی شهرها را از حیث منظر و زیبایی نامناسب دانست و افزود:در حاشیه جاده های مواصلاتی ساخت و سازهای بی رویه صورت گرفته باید بجای ساخت و ساز، کاشت نهال متناسب با اقلیم منطقه صورت گیرد.

بهنام جو گفت: با توجه به اینکه جنگل فندقلو طرح گردشگری دارد، با توسعه و احیای این جنگل می توان به ماندگاری مسافران تاثیر گذاشت.

وی اظهار کرد: با واگذاری منطقه فندقلو به بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت های لازم در این محدوده جذب مسافر در فصول مختلف سال مضاعف می شود.

استاندار اردبیل افزود:با طرح جنگل کاری و اجرای طرح های آبخیزداری در مناطق مستعد از قبیل مناطق بکر شهرستان های خلخال، اردبیل و مشکین شهر می توان به جاذبه های گردشگری افزود.

بهنام جو اجرای آمایش سرزمین استان را یادآور شد و اظهار کرد:آمایش سرزمین استان اردبیل با در نظر گرفتن همه جوانب در آینده تهیه می شود .

وی وجود آبگرم های معدنی را برای استان نعمت بزرگی برشمرد و افزود: با ایجاد مجتمع های بزرگ آب درمانی و کاشت نهال جهت افزایش سرانه فضای سبز  می توان نقش مهمی در ماندگاری بیشتر مسافران و اقتصاد استان ایفا کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه