English

معاون هماهنگ کننده ارتش:

خلبان شهید مصطفوی متعهد، متخصص و الگو بود

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به شهادت سه خلبان شهید در حادثه سقوط بالگرد رییس‌جمهور، از امیر سرتیپ دوم خلبان شهید مصطفوی یاد کرد و گفت: وی از نظر تعهد، تخصص و مهارت، یک الگو بود.

خلبان شهید مصطفوی متعهد، متخصص و الگو بود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم گرامیداشت سوم خرداد و عملیات بیت المقدس در شیراز ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور و همراهان شهیدش، گفت: شهادت حق  خادم الرضا(ع) و همراهان ایشان بود.

وی با بیان اینکه کارکنان ارتش شهید آیت‌الله آل‌هاشم را خوب می‌شناسند، زیرا سال‌ها در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده است؛ خوش‌ اخلاقی و معنویت، ارتباط دلی با عموم افراد، هوش سرشار و ارتباط با قشر جوان را از ویژگی‌های شخصیتی این عالم بزرگ عنوان کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به شهادت سه خلبان شهید در حادثه سقوط بالگرد رییس‌جمهور، از امیر سرتیپ دوم خلبان شهید مصطفوی یاد کرد و گفت: وی از نظر تعهد، تخصص و مهارت، یک الگو بود.

امیر دریادار سیاری با گرامیداشت سرتیپ دوم خلبان دریانوش، پاکی، ایمان، تعهد و تخصص وی را همچون خلبان مصطفوی دانست.

وی با اشاره به تعهد، ایمان و مخلص شهید قدیمی، این شهید را دارای تخصص و علم و دانش بالا در مسائل فنی پروازی مهندس پرواز عنوان کرد.

رئیس ستاد ارتش با یادآوری ایام عملیات بیت‌المقدس، به نقل ویژگی‌های مهم این عملیات پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این عملیات، کوتاه بودن زمان برای آمادگی اجرای عملیات بود، زیرا اول تا دهم فروردین ماه ۱۳۶۱ عملیات بزرگ فتح‌المبین را داشتیم و آمادگی برای بیت‌المقدس، یک ماه بعد یعنی در اردیبهشت ماه آغاز و بلافاصله اجرایی شد.

وی، دومین ویژگی عملیات بیت‌المقدس را وسعت منطقه عملیاتی با ۶ هزار کیلومتر مربع دانست و افزود: سومین ویژگی این عملیات، عملیات عبور از رودخانه است، زیرا یکی از مهمترین و پیچیده‌ترین کارها در زمان یک عملیا‌ت‌، عبور از رودخانه است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه تداوم عملیات به مدت ۲۵ روز در گرمای شدید خوزستان، از دیگر ویژگی‌های مهم عملیات بیت‌المقدس است، تاکید کرد: این مورد هم در عملیات‌های جنگی دنیا بی‌بدیل است.

وی عبور از رودخانه با استقرار ۵ تا ۶ پل روی آن توسط مهندسین در کمترین زمان را یکی از شاهکار‌های تاکتیکی نظامی در این عملیات عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات شاخص در این عملیات، انهدام پل بین خرمشهر و عراق بود که خلبان اسکندری و خلبان زمانی این پل را منهدم کردند و این  اقدام باعث شد ما بتوانیم محاصره خرمشهر را کامل کنیم و اسیر زیادی هم بگیریم.

دریادار سیاری تصریح کرد: از اقدامات ارزشمند و ویژه دیگر این است که نیروی هوایی ما موفق شد ظرف یک شب تا صبح در ۱۹ اردیبهشت، ۶ هزار نفر را از مشهد به اهواز برای تجدید نیرو ترابری  منتقل کند.

رئیس ستاد ارتش، حرکت لشکر و تیپ‌های مستقل نیروی زمینی با اتحاد، انسجام، وحدت فرماندهی و همدل بودن را از اقدامات ویژه و افتخارات نیرو‌های مسلح در این عملیات دانست و ادامه داد: دستاورد‌های این عملیات هم قابل توجه است و اولین دستاورد آن آزادی ۶ هزار کیلومتر مربع از خاک وطن و عقب رانده شدن کامل دشمن به مرز‌های خود است.

وی با اشاره به گرفتن ۱۹ هزار اسیر عراقی و کشته شدن ۱۶ هزار عراقی در این عملیات، گفت: ما در این عملیات ۶ هزار شهید دادیم با اینکه ما حمله کردیم و این یک معجزه است؛ زیرا ما که حمله کردیم باید شهید و اسیر و خسارت بیشتری می‌داشتیم. 

امیر سیاری به فرمایش امام راحل مبنی بر "خرمشهر را خدا آزاد کرد" اشاره کرد و گفت: این جمله یعنی اگر توکل نبود، و اگر در راه خدا و برای حفظ نظام و انقلاب و دفاع از ناموس و تمامیت ارضی نمی‌جنگیدیم و اگر خدا نمی‌خواست، موفق نمی‌شدیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش، دستاورد بعدی این عملیات را شناخته شدن جایگاه دفاع و توان بازدارندگی نظامی ما در عرصه بین‌الملل عنوان کرد و افزود: آن دشمنی که روز ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به کشور ما حمله کرد، فکر نمی‌کرد که ما اینقدر آمادگی داشته باشیم که تا پایان عملیات بیت المقدس، یعنی سوم خرداد ۱۳۶۱ ، دشمن را عقب رانده و شهر‌های تصرف شده را در کمتر از ۲ سال آزاد کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه