English

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر؛

نشست تخصصی عملیات بیت المقدس در دافوس ارتش برگزار شد

نشست تخصصی «درس آموخته های عملیات بیت المقدس» با حضور جمعی از پیشکسوتان و طراحان این عملیات برگزار شد.

نشست تخصصی عملیات بیت المقدس در دافوس ارتش برگزار شد
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، در این نشست امیر سرتیپ دوم وابسته مسعود بختیاری موضوع درس آموخته های طرح ریزی، اجرا، هدایت و کنترل عملیات زمینی عملیات بیت المقدس، سرتیپ دوم خلبان وابسته سیاوش مشیری موضوع درس آموخته های هوایی عملیات بیت المقدس و سرتیپ دوم وابسته علی جانگداز موضوع درس آموخته های نقش یگان مهندسی خصوصا در خصوص احداث پل بر رودخانه کارون در عملیات بیت المقدس را مورد بررسی و تبیین قرار دادند.

 

همایش علمی «تبیین فرماندهی و ستاد در عملیات بیت المقدس»

از نکات مورد توجه در این نشست، محوریت نقش ویژه اساتید مجرب دافوس ارتش به عنوان مشاورین و طراحان این عملیات و طراحی این عملیات در کنار برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که مباحث خود را در قالب درس آموخته های آموزشی و پژوهشی این عملیات ارایه دادند و ابعاد مغفول مانده این عملیات از نگاه صاحبنظران و پیشکسوتان دفاع مقدس در راستای ارتقاء و استفاده بهینه از درس آموخته های آموزشی و پژوهشی و تولید ادبیات جامع از این عملیات در تمرینات و رزمایش های روی نقشه مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

همایش علمی «تبیین فرماندهی و ستاد در عملیات بیت المقدس»

باتوجه به اینکه رسالت دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به عنوان یکی از مراجع علمی و پژوهشی نیروهای مسلح، در خصوص تحقیق در ابعاد مختلف جنگ ها و عملیات های نظامی، واکاوی و تجزیه و تحلیل عملیات های هشت سال دفاع مقدس مقارن با گرامیداشت سالروز آن، از جمله عملیات بیت المقدس، منجر به ثبت رشادت ها و انتقال تجارب و درس آموخته های این عملیات ها به نسل های اینده می گردد.

سرتیپ دکتر سید ناصر حسینی رئیس این نشست اظهارداشت: عملیات بیت المقدس به لحاظ تلفات، اسیران و تبعات مختلف در اوج عملیات‌ها قرار دارد و این ظرفیت دارد که استوره سازی شود.

همایش علمی «تبیین فرماندهی و ستاد در عملیات بیت المقدس»

وی افزود: عملیات بیت المقدس در ادامه راهبرد های ارتش بود که از ابتدا در اندیشه فرمانده های نیروی زمینی وجود داشت.

سرتیپ حسینی بیان کرد: سال اول جنگ در راستای تثبیت وضعیت ۱۶۵ عملیات شناسنامه دار انجام شد و سال دوم شروع به  دفع تجاوزات کردیم.

 

همایش علمی «تبیین فرماندهی و ستاد در عملیات بیت المقدس»

وی در توصیه‌ای به دانش آموختگان این دانشگاه، عنوان کرد: کتاب‌های بسیاری در خصوص عملیات بیت المقدس وجود دارد اما کتاب امیر بختیاری بسیار  کامل به این موضوع پرداخته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه