English

مدیر توسعه شبکه بهداشت علوم پزشکی مشهد:

اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر

مدیر توسعه شبکه بهداشت علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تاکنون بیش از سیصد پزشک برای این موضوع اختصاص داده شده است و در مراکزی که کمبود پزشک وجود دارد، در تمام مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به لحاظ حضور پزشک وضعیت مطلوب است.

اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد حسن درخشان؛ مدیر توسعه و ارتقای شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اظهارداشت: طرح پزشک خانواده در مراکز روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اجرا می شود و تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را تحت پوشش برنامه خود قرار داده است.

درخشان با اشاره به اینکه بالغ بر ۳۳۰ پزشک برای اجرای کامل این طرح افزود: تاکنون بیش از سیصد پزشک برای این موضوع اختصاص داده شده است و در مراکزی که کمبود پزشک وجود دارد، در تمام مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به لحاظ حضور پزشک وضعیت مطلوب است و سایر همکاران پزشک این خدمات را پوشش می‌دهند تا نیروهای طرح و نیروهای بخش خصوصی که در این برنامه مشارکت می‌کنند، برای رفع کمبودها به دانشگاه افزوده شوند.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: اصلی‌ترین خدمات پزشک خانواده در مراکز بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت براساس بسته‌های خدمتی تعریف شده برای هر گروه سنی است و در سطح یک مراقبت‌های اولیه بهداشتی توسط تیم سلامت (بهورزان و مراقبین سلامت) ارائه و سایر خدمات مراقبتی بر عهده پزشک خانواده قرار دارد.

وی تصریح کرد: سایر خدمات سرپایی، مشاوره پزشکی، مدیریت سلامت منطقه، خدمات فرد محور و جامعه محور، کنترل عوامل زیست محیطی، افزایش سواد سلامت جامعه از مهمترین حوزه‌های کار در طرح پزشک خانواده است.

پزشک خانواده

درخشان متذکر شد: علاوه بر این در مراکز بهداشتی بسته‌های خدمتی مشاوره ازدواج و فرزند آوری، مراقبت‌های دوران بارداری، واکسیناسیون و ایمنی‌سازی، مراقبت‌های بدو ورود به مدرسه، مراقبت های گروه‌های سنی مختلف در راستای کاهش خطر بیماری‌های واگیر و غیر واگیردار در بسته خدماتی پرونده الکترونیک سلامت گنجانده شده است تا با تشکیل پرونده اقدامات مراقبتی مختلفی از افراد خانواده انجام شود.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: در حوزه خدمات دهان و دندان نیز در بسته های خدمتی سطح یک به گروه سنی زیر ۱۴ سال، مادران باردار و شیرده ارائه می شود و فلوراید تراپی و خدمات دندان پزشکی به خوبی در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.

درخشان یادآور شد: شناسایی افراد دارای نشانه‌های خطر ابتلا به بیماریهای واگیر و غیر واگیر دار نیز از اولویت‌های کاری پزشک خانواده است تا برای دریافت خدمات پاراکلینیک  به کلینیک‌های تخصصی ارجاع داده شوند و از محل اعتبارات پزشک خانواده و صندوق بیمه سلامت حمایت‌های لازم از بیمار انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه