English

معاون وزیر بهداشت و درمان کشور:

اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک بدون بخش خصوصی امکان پذیر نیست

معاون وزیر بهداشت و درمان کشور گفت: اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک بدون بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک بدون بخش خصوصی امکان پذیر نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا رییسی با حضور در شبکه بهداشت و درمان خمینی شهر درمراسم آئین استقرار نظام ارجاع الکترونیک شهرستان خمینی شهر بیان کرد: بدون بخش خصوصی اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک نمی تواند به اهداف خود دست پیدا کند.

وی در جمع مسئولان و مجموعه پزشکی شهرستان خمینی شهر اظهار کرد:  خوشحال هستم با همدلی خوبی  که بین مسئولان شهرستان خمینی شهر وجود دارد می توانیم برنامه های مفیدی را پیش رو داشته باشیم.

رییسی با یادآوری جلسه ای که در وزارت بهداشت برگزار شد، دکتر تبریزی رییس شبکه های بهداشت و درمان کشور دستور پایلوت کردن شهرستان خمینی شهر در نظام ارجاع سلامت را خواستار شد.

وی با بیان  زیر ساخت های نظام ارجاع با برآورد نیاز شهرستان بیان کرد: در این بخشها علاوه بربخش دولتی باید از بخش خصوصی نیز کمک گرفت تا بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

معاون وزیر بهداشت و درمان کشور گفت:در بحث اچ ای اس کارهای بسیار خوبی در سطح کشور  در حال انجام است و توصیه می شود که در ویدئو کنفرانس ها که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود با محوریت خمینی شهر انجام شود.

وی دیدگاه جامع دکتر جنگجو و رییس شبکه بهداشت را قابل تحسین خواند وافزود: جامعه نگر بودن و عوامل پیشرفت در حوزه سلامت  نقش مردم و شوراها و امام‌جمعه بسیار مهم است.

رییسی افزود:در بحث نظام ارجاع الکترونیک وپزشک خانواده لازم به ذکر است که کنترل کردن سلامت از درمان بسیار پسندیده تر و لازم الاجراتر است و وجود  پزشک خانواده در جهت دسترسی به حوزه سلامت به همین دلیل است؛ البته این دو طرح  در کنار هم و مکمل هم هستند زیرا نظام ارجاع در اصل نظام سطح‌بندی  ارائه خدمات سلامت و "پزشک خانواده" گروه پزشکی خانواده است که عنوان خط مقدم خدمات سلامت نقش آفرینی می‌کند.

وی اضافه کرد:  نظام ارجاع الکترونیک یک سیستم پرتابه نیست و این دیدگاه خطرناکی است و واقعیت نظام ارجاع ، نظام سطح بندی خدمت است و نظام ارجاع با نظام سلامت کاملا متفاوت است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت اضافه کرد: در طرح تحول نظام سلامت نظر بر این بود که این طرح به طور کامل در شهرها و روستاها انجام شود و حضور بخش خصوصی در این زمینه الزامی است.

رییسی با اشاره به زمینه قانونی جلب همکاری بخش خصوصی در اجرای این طرح افزود: قانون برنامه ششم بیمه‌ها را مکلف کرده است تا پایان سال دوم اجرای برنامه خرید راهبردی مبتنی بر پرونده الکترونیک داشته باشند و پرداخت‌های بیمه‌ای باید بر اساس قانون طبق نسخه الکترونیک انجام‌شود و رسیدگی به اسناد پزشکی باید الکترونیک باشد.

وی در بحث  سامانه سیب توضیح داد: ارتباط آن با بیمارستانها قدم رو به جلویی است وقابلیت اجرایی خوبی دارد و در اجرای پزشک خانواده که در فارس و مازندران پایلوت بوده به خوبی پیشرفت کرده است.

معاون وزیر بهداشت و درمان کشور در پایان خاطر نشان کرد: اجرای نظام ارجاع باید موجب کرامت انسانی باشد و سیستم نوبت دهی در آن لحاظ شود وکلینیک های ویژه باید سطح بندی شود و فرهنگ سازی این نظام از اصلی ترین کارها در زمینه نظام ارجاع سلامت است.

به گزارش موج؛ شهرستان خمینی شهر دارای 40پایگاه و مرکز بهداشت و سلامت است و دارای دو بیمارستان دولتی نه دی و اشرفی است و بیمارستان خیر ساز ساعی که تا کنون 36میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

معاون وزیر بهداشت 2

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه