English

دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور اعلام کرد:

مخالفت نظام پزشکی با افزایش ۲ برابری ظرفیت دانشجویان پزشکی

دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور از مخالفت شدید نظام پزشکی با افزایش 2 برابری ظرفیت دانشجویان پزشکی در کشور خبر داد.

مخالفت نظام پزشکی با افزایش 2 برابری ظرفیت دانشجویان پزشکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محسن مصلحی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به مخالفت نظام پزشکی با افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی گفت: با طرح دوفوریتی برای افزایش دو برابری دانشجویان پزشکی در کشور مواجه هستیم.

وی با افزایش ورودی دانشگاه‌ها در رشته پزشکی افزود:خروجی این کارباعث افزایش بیکاری، مهاجرت و بالا رفتن خطاهای پزشکی می شود.

معاونت رفاهی و پشتیبانی سازمان نظام پزشکی استان اصفهان گفت: نظام پزشکی به شدت با افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی مخالف است چرا که با این طرح فارغ‌التحصیلان کم سوادتری را خواهیم داشت، هزینه‌ها بیشتر شده و مشکل هم حل نخواهد شد زیرا امنیت شغلی برای این افراد وجود نخواهد داشت.

وی افزود: 10 درصد فارغ‌التحصیلان پزشکی از کشور خارج شده و همه افرادی که وارد کشور می‌شوند مهارت کافی را ندارند، اگر مشکل کمبود پزشک است در حال حاضر بسیاری از پزشکان ما بیکار هستند.

معاونت رفاهی و پشتیبانی سازمان نظام پزشکی استان اصفهان گفت: در سال 93 طرح تحول سلامت در کشور کلید خورد که به دلایل مختلفی این کار کارشناسی نشد و منجربه مشکلات اقتصادی در حوزه سلامت شد.

مصلحی ادامه داد: در این طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع بایستی استقرار پیدا می‌کرد که این اتفاق نیفتاد و همچنین هیچ برنامه قابل ارائه‌ای در حوزه سلامت  از سوی دولت و وزارت بهداشت شاهد نبودیم.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور بیان داشت: در نظام پزشکی کل کشور تا پایان سال گذشته ۸۶ هزار و ۲۰۰ پزشک عمومی، ۴۸ هزار متخصص و فوق تخصص، ۳۱ هزار و ۲۰۰ دندانپزشک، ۴ هزار و ۲۰۰ متخصص دندانپزشک، ۲۴ هزار و ۴۰۰ داروساز، ۶۰ هزار ماما، ۶ هزار و ۹۰۰ فیزیوتراپ در کشور داریم.

رئیس دانشکده دندان پزشکی اصفهان  نیز در این نشست خبری گفت: افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی توسط تعدادی از نمایندگان ارائه شد که دلیل آن برمی‌گردد به اینکه تعداد زیادی برای تحصیل به خارج از کشور می‌رفتند.

عباسعلی خادمی اظهار کرد: با وجود ۴۵ دانشکده پزشکی و ۴۵ دانشکده دندانپزشکی سالانه ۱۰ هزار نفر ظرفیت پذیرش دانشجو در کشورداریم.

وی افزود: همه دانشکده‌های موجود در کشور زیرساخت لازم برای ۲ برابر کردن ظرفیت دانشجو از لحاظ هیأت علمی و امکانات را ندارد.

خادمی گفت: جمعیت پزشک در سال‌های بعد از انقلاب در کشور۱۲ برابر شده است، در ابتدای انقلاب ما ۵ دانشکده دندانپزشکی داشتیم، ولی در حال حاظر تعداد دانشکده‌های دندانپزشکی در کشور به ۴۵ دانشکده رسیده است.

رئیس دانشکده دندان پزشکی استان اصفهان با اشاره به مخالفت سازمان نظام پزشکی با افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی گفت: در حال حاضر گرایش ما بیشتر درمانگری است چرا که با افزایش پزشک و دندانپزشک الزاماً مشکل درمان حل نخواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه